lightcloud

Alla inlägg den 17 april 2012

Av Alice Roxendal - 17 april 2012 15:22

Updating

Efter två dagar är jag fortfarande i någon slags tingskoma. Jag bara tänker ting och skog och sång, skolan bortprioriteras lite från min hjärna. Inte så bra.


Idag är det tisdag. Jag höll nyss mitt tal för det svenska nationella provet om Relationer till påhittade karaktärer. Med andra ord - Harry Potter. Jag var väldigt nervös och skakade i hela kroppen, men det gick nog ganska bra ändå. Som tur var hade jag ett par fina vänner som peppade mig med kramar och fina ord :)


Det är vår! - trodde jag, men tydligen snöade det idag. Jag vet inte riktigt vad jag tycker om det, förutom att det suger.



Förra veckan var jag på min livs första anställningsintervju. Det var lite läskigt me gick bra, så jag sitter nu och väntar på ett samtal från Laurantzi kliniken i Lund. Jag kanske inte är världens bästa person att jobba med gamla människor, men vem är bättre på att tvätta, städa och diska än jag? Precis :)


Nu kommer jag på att jag faktistk har tappat skrivandet lite. Det är lite synd, jag får ta och fixa det. Här kommer i alla fall ett utkast från en novell jag skrev till Spykens skoltidning den här terminen. Se hela novellen på min andra blogg - lightcloud.devote.se



Utkast: Eld

Viktor visade inga tecken på att han hade hört mig. Han hade inte sagt ett ord sedan han bad mig komma upp med honom och min hjärna hade desperat letat efter svar sedan dess utan att hitta några. Var det här ögonblicket jag hade väntat på? Ville han vara tillsammans med mig eller hade han bett mig komma upp för att säga åt mig att lämna honom ifred, en gång för alla? Varenda cell i min kropp suktade efter svar, men jag sa ingenting. Jag hade redan lovat mig själv att sluta försöka.

   

Presentation


Mitt namn är Alice och det här är min blogg. Här kommer jag att berätta om mitt liv genom text och mycket bilder. Jag hoppas att göra det här kommer att ge mig någonting insiktsfullt i framtiden, vi får väl helt enkelt vänta och se :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards