lightcloud

Direktlänk till inlägg 10 januari 2013

Online Mode - ON OFF ON OFF ON OFF MAYDAY! MAYDAY!

Av Alice Roxendal - 10 januari 2013 22:05

Alltså känslan! Man har suttit i fem timmar vid TV:n, halvt tittat, halvt pluggat, halvt facebookat. Man känner tröttheten, så man tar på sig sitt Snobben-nattlinne man fått av sin bästa vän och kryper ner under sitt Harry Potter-täcke. Coldplays "Fix You" ljuder bekvämt i bakgrunden och man känner att man på något sätt är väldigt lycklig just nu. Så helt plötsligt kommer allt på en och samma gång; slaget i ansiktet när man inser hur fruktansvärt stökigt rummet är, hur nattlinnet sitter åt på helt fel ställen, hur Coldplay tystnar och avbryts av Spotifyreklam, och så sist men inte minst - känslan när man ligger under täcket och plötsligt minns att man glömt borsta tänderna och dessutom behöver kissa. If that isn't a partypooper (sleepypooper?), I don't know what is!

 

Anyways, idag var (är) det torsdag och sånt, snart har första vecka in på terminen gått. Jag går omkring och saknar min pojkvän väldigt mycket, det är tur att jag har min bästa vän Harry Potter här. Och Coldplay förstås. Skolan har kommit igång med en jäkla fart, och det går lite för snabbt för att jag ska kunna hinna med såhär i början av terminen precis efter lovet. Man känner att man är lika seg som gamla skoldatorn att komma igång, det går liksom inte att få igång Online Mode på hjärnan. Skolan borde vänta en vecka eller två innan den kastar läxor och prov och sånt i fejset på en, ge en tid att fokusera så att man kan fånga dem innan man slås medvetslös av tunga historiaböcker. Aja, tur att man har fina vänner och roliga pojkar hemma at distrahera än. Inte för att Joel och pappa är så särskilt roliga, men de livar trots allt upp stämningen lite ibland ^^ Syster Sandra har efter vad känns som år och dar äntligen flyttat hemifrån och dragit ut på backpack-äventyr i Asien. Hon befinner sig för tillfället i Thailand, men kommer att dra vidare till Vietnam och Australien och grejer. Hon har en blogg också där hon skriver lite updates ibland. Den är inte så fin än, men jag ska designa de åt henne snart :) När jag har tid och sånt. Kolla in den --> Backpacking Adventure south-east Asia 2013



Jag har förresten ett till mål att lägga till på listan jag visade igår. Idag på idrotten fick jag nämligen reda på att vi ska ha projekt Må Bra!, och bland annat ska vi välja en sak i vårt liv vi vill förbättra och så ska vi fokusera på det fram till påsklovet (eftersom att det tydligen tar 11 veckor för någonting att bli till en rutin). Jag har då valt att fokusera på att sova i minst 8 timmar varje vardag, r jag har märkt att om jag sover bra, så tränar jag bra och om jag tränar bra då pluggar jag bra och om jag pluggar bra får jag bra resultat (yeah, that's right). Minst 8 timmars sömn, får se hur det går :) Wish me luck!

 

 

Fotograf: Em Kjellberg

Kram och godnatt!<3

 
 
Ingen bild

Sasha

11 januari 2013 11:17

Så fin header!! Och vilket superfint inlägg!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alice Roxendal - 7 oktober 2013 21:54

Jag älskar verkligen att köra. Sedan jag fick mitt körkort för tre veckor sedan är det det enda jag vill göra. Bara köra. Tills mina fötter är helt möra. Nej, inte ens då ska jag sluta köra. Föralltid skall människor mig susa förbi höra. Och jag ska ...

Av Alice Roxendal - 2 oktober 2013 13:19

Hade mitt första höst-moment igår. Körde i stan, så kom värsta vinden och kastade värsta lövhögen på bilrutan. Fick använda mina vindrutetorkare. Fett höstigt. Och ja - jag har körkort!! :D U know it, I'm a bloody grown-up now!  - Det våras för hös...

Av Alice Roxendal - 18 juni 2013 16:31

Skola, Stockholm, studenter, sommar ... Hey, it's been a while :D - well, information in-taking device activate! Time to read my blog again, blog style! Vad kan jag säga? Jo, just skola, Stockholm, studenter, sommar - a.k.a - mycket att göra. Sko...

Av Alice Roxendal - 4 maj 2013 01:43



Våren nalkas. Tjollahopp. Sånt är livet. Wihoo. Detta inlägg kommer inte att bli lika långt och flummigt som det förra, utan endast en uppdatering om vad jag har haft för mig på sistone. Skolan kommer inte att nämnas. Pallar inte skolan. D...

Av Alice Roxendal - 26 april 2013 12:06

Don't let time become the boss of you.  Hells no. Fast jo. Tid. Skola, schema, ansvar. Bussar. Time's totally the boss of me.    People assume that time is a strict progression of cause to effect, but actually, from a non-linear, non-subjective...

Presentation


Mitt namn är Alice och det här är min blogg. Här kommer jag att berätta om mitt liv genom text och mycket bilder. Jag hoppas att göra det här kommer att ge mig någonting insiktsfullt i framtiden, vi får väl helt enkelt vänta och se :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards