lightcloud

Direktlänk till inlägg 18 juni 2013

Summertime

Av Alice Roxendal - 18 juni 2013 16:31

Skola, Stockholm, studenter, sommar ...

Hey, it's been a while :D - well, information in-taking device activate! Time to read my blog again, blog style!

Vad kan jag säga? Jo, just skola, Stockholm, studenter, sommar - a.k.a - mycket att göra. Skolan slutade i fredags, med sedan jag skrev sist har varje ledig minut gått åt att plugga upp betygen, lämna in uppgifter och försökt hitta tid till att smälta min hjärna, tid som inte fanns. Slutade med att jag lämnade in skiten jag hann göra och sket i resten. Det kommer säkert gå bra. Sätter på igorance mode på hjärnan ett tag nu för att glömma bort allt skolreleterat, åtminstone fram till augusti.

Skola, Stockholm, studenter, sommar ...

Stockholmresa! Inte så kul som det låter; efter att ha kämpat med sin demens i 10 långa år var det dags för min farmor helt enkelt, så för några veckor sedan åkte vi upp till Stockholm för hennes begravning. Sorgligt men fint. Kommer att sakna henne. Det var inte så mycket mer med det. Träffade lite släktningar, sa hej då till farmor, Linda (kusin-ish) sjöng vackert i kyrkan. 

Styr mot havet nu, Segla bort.
Nu är din vakna stund, det liv du väntar på.
Följ vågens väg, se djupen skrämmer ej.
Jag är ju här hos dig.
Som en båt över mörka vatten skall jag bära dig
Som en bro över mörka vatten skall jag bära dig
Som en bro över mörka vatten skall jag bära dig

 

Stockholm är en fantastisk stad by the way. Parker. Stationer. Gamla Stan, kungahuset. We visited them all. Here's some pictures for ya'll. See more on facebook.

     

Skola, Stockholm, studenter, sommar ...

Wow, alltså jag älskar studentveckorna! Stort grattis till alla mina vänner som sprungit ut nu, framför allt min fina Oskar, samt Tobias, Bank, RygbyAnton och många fler! Grattis Katte! Grattis Spyken - och jag beklagar vädret (för er skull, inte min. Jag hade det awesome. Klockan var nog tolv då Anton skjutsade mig på cykeln i mörkret, åskan och ösregnet från Pontus uppe på Östra Torn ner till stan.Fanns inte mycket torrt på mig när vi väl kom hem.) Att få bevittna studenter i Lund är verkligen en glädje från er alla till oss alla här i sommarkvisten. Det enda negativa med dem - förutom överflödet av champange som har en tendens att ge mig minnesluckor - är att de ständigt påminner mig om att jag måste vänta ett het år innan det är min tur. SO not cool. Congratulations though, alla nittiofyror! <3 (och nej Em, det inkluderar inte dig. Men grattis ändå, för din födelsedag som är på söndag <3)

 

Skola, Stockholm, studenter, sommar ...

... havet och viinden och doft av kaprifol! Sommar är så härligt. Det är sol - oftast - och varmt - oftast - och bara hur najs som helst. Jag har inte haft så mycket lov än dock, i fredags efter skolavslutningen drog jag till Vetlanda med Em och Anton för att fira Matila på studenten, och väl hemma igen var det snart måndag och första dagen på jobbet. Ja, snabbt gick det, men långsamt går jobbet. Efter två dagar känns det som om jag har varit där hur länge som helst. It's that kind of job, hemvården. Denna veckan går jag bara bredvid dock, kollar på och lär mig saker steg för steg. Det är både kul och läskigt att jobba på hemvården. Läskigt, för att man ska ha en massa ansvar och ta hand om människor, och dessutom gamla på det! Alla är helt olika, har olika behov och olika humör, och det kan vara läskigt, men det kan också vara helt underbart! Som den här gumman jag var hos idag som hade en massa bilder på sitt kylskåp: en bild på sin son, ett på sina barnbarn och typ fem bilder på Zlatan. Slutade med att hon och jag var i en het diskussion om fotboll, Zlatan och bicicletas. Ah, old people <3 Ja, där ska jag jobba hela sommaren och det ska bli hur kul som helst!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alice Roxendal - 7 oktober 2013 21:54

Jag älskar verkligen att köra. Sedan jag fick mitt körkort för tre veckor sedan är det det enda jag vill göra. Bara köra. Tills mina fötter är helt möra. Nej, inte ens då ska jag sluta köra. Föralltid skall människor mig susa förbi höra. Och jag ska ...

Av Alice Roxendal - 2 oktober 2013 13:19

Hade mitt första höst-moment igår. Körde i stan, så kom värsta vinden och kastade värsta lövhögen på bilrutan. Fick använda mina vindrutetorkare. Fett höstigt. Och ja - jag har körkort!! :D U know it, I'm a bloody grown-up now!  - Det våras för hös...

Av Alice Roxendal - 4 maj 2013 01:43



Våren nalkas. Tjollahopp. Sånt är livet. Wihoo. Detta inlägg kommer inte att bli lika långt och flummigt som det förra, utan endast en uppdatering om vad jag har haft för mig på sistone. Skolan kommer inte att nämnas. Pallar inte skolan. D...

Av Alice Roxendal - 26 april 2013 12:06

Don't let time become the boss of you.  Hells no. Fast jo. Tid. Skola, schema, ansvar. Bussar. Time's totally the boss of me.    People assume that time is a strict progression of cause to effect, but actually, from a non-linear, non-subjective...

Av Alice Roxendal - 8 april 2013 21:04


Nu är det april och våren nalkas. Man borde vara glad, eller hur? Well, det är klart att man är glad; det är jäkligt najs att sitta i biblioteket på Spyken precis vid fönstret och känna vårvärmen på sig som en omfamning fylld av kärlek. But don't be ...

Presentation


Mitt namn är Alice och det här är min blogg. Här kommer jag att berätta om mitt liv genom text och mycket bilder. Jag hoppas att göra det här kommer att ge mig någonting insiktsfullt i framtiden, vi får väl helt enkelt vänta och se :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards