lightcloud

Direktlänk till inlägg 24 december 2012

Christmas at Hogwarts

Av Alice Roxendal - 24 december 2012 23:45

En ny julafton här på bloggen firas med lite ny design, ergo, ny header och profilbild. For now, at least. Jag kommer nog att fila lite till på det hela, men tar gärna emot kritik :)


Det är julafton. Förutom att ha förlorat förödmjukande över både min lillebror, min mamma och min pappa, har jag fått lite presenter, tittat på lite jul-Kalle Anka och Karl-Bertil Olsson, samt ätit mycket sill och potatisgratäng. Helt plötsligt en jul som denna finner Joel och jag oss ägare till sex nya filmer, så jag antar att vi har ett par slöa dagar framför oss :) lite Tintin, lite Forrest Gump och lite Karate Kid. Får se hur det går, idag blev det modigt tittande på filmen Brave som jag alltid kommer att älska <3


 

Jag hade ingen familjejulbild från i år, så det fick bli en gammal bild på mig och Sandra istället ^^




Om ni förväntar er något långt nämnande av scenen de tagit bort från Kalle Ankas jul måste jag göra er besvikna dock. Tycker att folk lägger onödigt mycket vikt på det faktiskt. Visst, det var en kul scen de tog bort, men de har fortfarande resten av showen och alla julkorten och julhälsningar från Snövit, Askungen, Lady och Lufsen etc. Förstår inte riktigt de kommentarerna jag har sett på facebook som säger, "jag kollade fan inte ens!" Jag hade i alla fall jättemys med familjen framför TV:n och tyckte att Sarah Dawn Finer var väldigt duktig som julvärd :) Oj ... nu blev det visst ett långt nämnande i alla fall ... it's okay :)


 

Stortorget. Fotograf: Em Kjellberg


Anyways, god jul antar jag! :) Nu är det snart mellandagar och sånt, alltså rea överallt! Mycket kläder ska köpas, bl.a skidjacka+brallor inför skidresan till Dolmiterna i februari :) Det ska bli kul! Jag ska också förstås träffa min underbara pojkvän, han kommer hit imorgon kväll på julmys, kanske att man försöker få ihop lite fler folk också ... I alla fall, god jul och gott nytt år, eller vad man säger. Nu ska jag se på Harry Potter ^^ Där har vi julpynt på allvar. Önskar jag kunde fira jul där ...

 

 


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alice Roxendal - 7 oktober 2013 21:54

Jag älskar verkligen att köra. Sedan jag fick mitt körkort för tre veckor sedan är det det enda jag vill göra. Bara köra. Tills mina fötter är helt möra. Nej, inte ens då ska jag sluta köra. Föralltid skall människor mig susa förbi höra. Och jag ska ...

Av Alice Roxendal - 2 oktober 2013 13:19

Hade mitt första höst-moment igår. Körde i stan, så kom värsta vinden och kastade värsta lövhögen på bilrutan. Fick använda mina vindrutetorkare. Fett höstigt. Och ja - jag har körkort!! :D U know it, I'm a bloody grown-up now!  - Det våras för hös...

Av Alice Roxendal - 18 juni 2013 16:31

Skola, Stockholm, studenter, sommar ... Hey, it's been a while :D - well, information in-taking device activate! Time to read my blog again, blog style! Vad kan jag säga? Jo, just skola, Stockholm, studenter, sommar - a.k.a - mycket att göra. Sko...

Av Alice Roxendal - 4 maj 2013 01:43



Våren nalkas. Tjollahopp. Sånt är livet. Wihoo. Detta inlägg kommer inte att bli lika långt och flummigt som det förra, utan endast en uppdatering om vad jag har haft för mig på sistone. Skolan kommer inte att nämnas. Pallar inte skolan. D...

Av Alice Roxendal - 26 april 2013 12:06

Don't let time become the boss of you.  Hells no. Fast jo. Tid. Skola, schema, ansvar. Bussar. Time's totally the boss of me.    People assume that time is a strict progression of cause to effect, but actually, from a non-linear, non-subjective...

Presentation


Mitt namn är Alice och det här är min blogg. Här kommer jag att berätta om mitt liv genom text och mycket bilder. Jag hoppas att göra det här kommer att ge mig någonting insiktsfullt i framtiden, vi får väl helt enkelt vänta och se :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards