lightcloud

Direktlänk till inlägg 16 januari 2013

Life is like a box of chocolate. You never know what you're gonna get.

Av Alice Roxendal - 16 januari 2013 20:58

Åh, jag älskar Forrest Gump. Helt fantastisk <3


Detta kommer inte att bli ännu ett jättelångt inlägg som de senaste. Jag bara känner mig väldigt bloggsugen för tillfället! Suck it up! :D


Sömnen gick inte så bra inatt. Planen var att gå och lägga mig 23, men sen kom plugg på något sätt ivägen och innan jag visste ordet av det fann jag mig på min vanliga personliga uppesittarpluggarkväll fram till ett-halv två. Blev snarare fem timmars sömn än åtta. Ska försöka ta igen det inatt dock! Börjar inte förrän 10 imorgon :D Ah, Thursdays ... (L'

 

Anyways, idag var det en rätt så intressant dag. Vi fick en massor information om IV-val inför trean, så nu står jag återigen med dilemmat om vilka kurser jag ska läsa. Engelska 7 förstås, men vill jag läsa Etik och Livsfrågor eller Skrivande (Litterär Gestaltning)? Well, jag har en hel månad på mig att bestämma mig, så det återstår att se antar jag :) Det var också en prov-dag - Människans Språk. Insåg faktiskt en grej om min vän Em under denna timme; förutom en bokstav, ett ackord, ett fyllnadsljud, en möbelbutik, ett MacDonalds-mål och Europa Mästerskapen, är hon också en tonande konsonant, alltså  ett ljud bildat genom att stämbanden i struphuvudet satts i vibration och skapat en ton. Är på något sätt lite poetiskt. Fina lilla Em - min egna underbara tonande konsonant!<3 Och ja, provet gick väl bra det också ^^


På tal om Em, inom kort kommer jag nog att ha lite gäster här på bloggen :) Jag tänkte lite så här att jag skriver ju så mycket om min vardag och mina vänner, så det hade kanske varit kul att se hur de skulle beskriva samma vardag fast ur ett annat perspektiv :) Ni kommer bland annat få se min blogg-välkända vän Em här, och kanske min fina Sasha :) Jag har inte frågat henne än, men det ska nog gå bra :P 


Ja, det var väl det det. Denna veckan har vi alla fått bevittna the Return of the Snow. Winter is coming - again. Snön är överallt, isen är överallt, och kylan är överallt. Bitandes. Klösandes. Den chillade lite när jag började använda halsduk och vantar igen dock, men det var nog inte med avsikt. Aja, hoppas att det blir lite varmare snart. Snön får gärna stanna kvar, men jag pallar inte kylan.

 

Och här är en bild på mig från igår utanför Spyken. Ni känner nog igen mig (heh,) kanske till och med mössan, jag tror bestämt att den har tittat fram på ett par bilder förut. Men åh, det är ingen vanlig mössa (and Em can back me up at this). Det är det skönaste, varmaste, härligaste, finaste mössa du någonsin kommer att bära. När man tar den på huvudet är det som om allting bara stämmer, en sorts balans som bildar harmoni i hela mig och min närvaro - och på så sätt hos andra. Well, anyways - jag älskar den mössan. Best buy ever!

 

Kräm!

 
 
Ingen bild

Em

16 januari 2013 21:44

OMG du är så underbar I love you so much <3 Vad fantastiskt! Vilken beskrivning!
Och vad gäller mössan så är jag ju helt klart på din sida - den mössan är magisk. På riktigt. Attans att de slutade sälja den, precis när jag började få råd :<<<<<<<

Älskar dig bästa vännen! <3

 
Ingen bild

Sasha

17 januari 2013 11:08

mycket intressant Alice, mycket intressant... Jag väntar på det med spänning! Du har min tillåtelse :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alice Roxendal - 7 oktober 2013 21:54

Jag älskar verkligen att köra. Sedan jag fick mitt körkort för tre veckor sedan är det det enda jag vill göra. Bara köra. Tills mina fötter är helt möra. Nej, inte ens då ska jag sluta köra. Föralltid skall människor mig susa förbi höra. Och jag ska ...

Av Alice Roxendal - 2 oktober 2013 13:19

Hade mitt första höst-moment igår. Körde i stan, så kom värsta vinden och kastade värsta lövhögen på bilrutan. Fick använda mina vindrutetorkare. Fett höstigt. Och ja - jag har körkort!! :D U know it, I'm a bloody grown-up now!  - Det våras för hös...

Av Alice Roxendal - 18 juni 2013 16:31

Skola, Stockholm, studenter, sommar ... Hey, it's been a while :D - well, information in-taking device activate! Time to read my blog again, blog style! Vad kan jag säga? Jo, just skola, Stockholm, studenter, sommar - a.k.a - mycket att göra. Sko...

Av Alice Roxendal - 4 maj 2013 01:43



Våren nalkas. Tjollahopp. Sånt är livet. Wihoo. Detta inlägg kommer inte att bli lika långt och flummigt som det förra, utan endast en uppdatering om vad jag har haft för mig på sistone. Skolan kommer inte att nämnas. Pallar inte skolan. D...

Av Alice Roxendal - 26 april 2013 12:06

Don't let time become the boss of you.  Hells no. Fast jo. Tid. Skola, schema, ansvar. Bussar. Time's totally the boss of me.    People assume that time is a strict progression of cause to effect, but actually, from a non-linear, non-subjective...

Presentation


Mitt namn är Alice och det här är min blogg. Här kommer jag att berätta om mitt liv genom text och mycket bilder. Jag hoppas att göra det här kommer att ge mig någonting insiktsfullt i framtiden, vi får väl helt enkelt vänta och se :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards