lightcloud

Alla inlägg under mars 2013

Av Alice Roxendal - 25 mars 2013 19:50

Wow, det var längesedan jag skrev nu. Väldigt. Mycket har hänt. Har haft ett februarilov som jag spenderade i Italiens skidbackar. Det var amazing. Och igår fyllde jag arton.


18. Känner jag mig annorlunda? Bättre? Vuxnare? Nej, faktiskt inte alls. Kanske beror på att jag istället för att fira de fem första minuterna som artonåring med att göra något anvarsfullt, tog jag glatt emot en kram från Tiis with tequila on the side. Well, får man tequila i artonårspresent har man väl inget val :) Allt som allt var det en awesome fest. Vi åt pappas lax, citygross glass och systemets/icas alkohol. Jag fick presenter också, vilket var ett stort plus :D Söndagen efter (på den riktiga födelsedagen) började vi med att sakta men säkert dra oss upp från sängarna och äta frukost, sen dog vi lite i vardagsrummet och kollade på Modig:) Allt som allt var det mysigt och så - jag fick en jättenajs massage av Johan med den nya massageoljan jag fått dagen innan! Så småningom försvann folket, så en kort stund på eftermiddagen chillade vi bara lite i lägenheten med Micke och Pontus som kom på besök ^^ Åh, det var så mysigt av dem


På kvällen var det middag hos mamma. Storebror Ola och Johan var där, samt pappa, mammas Bengt, gudmor och så Anton och Louise. Sandra "var fast" i Vietnam och kunde inte komma, och Joel i Dalarna hos kusiner nu inför påsklovet. Inte ens ett sms fick man, men det kom jag över snabbt. Att få en MacBook Pro i present hjälpte! Sitter och inviger den nu med att skriva på bloggen :D It's totally awesome!


Idag har det varit rätt lugnt. Måndag och påsklov. Anton åkte hem till Halmstad tidigt för att skriva tenta, så idag har det bara varit jag och Louise. Vi vaknade först vid halv ett - blir väl så när man varit igång så mycket - och spenderade dagen lught och fint, med att shoppa lite nya kläder och äta upp mammas cheesecake från gårdagen. Well, jag har väl vetat sedan jag var liten att hur lite tid vi två än spenderade med varandra i den här åldern är det henne jag skulle spendera min artonårs-helg med, precis som vi har spenderat så många tidigare födelsedagar tillsammans. That's just the way it is with old friends :) 


18 år. Kännder jag mig annorlunda? Bättre? Mer vuxen? No, I don't. Däremot känner jag mig mer peppad på att göra saker för att förbättra min tillvaro så att säga. Typ saker som att fixa saker med banken, öppna ett sparkonto och sånt. Och nästa helg ska jag förstås ta min absolut första krogrunda som den artonåriga öldrickande unga kvinnan jag är! That's living, bro ;) Som min gamle vän Alice Cooper säger: I'm eighteen and I like it!

 

 

Presentation


Mitt namn är Alice och det här är min blogg. Här kommer jag att berätta om mitt liv genom text och mycket bilder. Jag hoppas att göra det här kommer att ge mig någonting insiktsfullt i framtiden, vi får väl helt enkelt vänta och se :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards