lightcloud

Direktlänk till inlägg 29 januari 2013

Young and sweet, only seventeen - I am the Dancing Queen goddammit!

Av Alice Roxendal - 29 januari 2013 22:15

Ah, skola. Slask, regn och vind. Do you know swedish vinter? Well, now you do. Mina damer och herrar, låt mig presentera - svensk januari!


Skola? Bitch, please ^^


So, helgen och den senaste tiden har virrvarrat mellan olika faktorer så som träning, plugg, pojkvänbesök och Doctor Who-obsession. I fredags kom alltså Anton vilket var mysigt. Vi hängde i Kobjer med Oskar och Lukas och Lillen och dagen efter blev det en massa mys, städning, Holmqvistmiddag och slutligen filmmys med filtar, glass och V for Vendetta. Lite Scrubs blev det nog också. Söndagen blev en sån här duktig dag! Den började med att jag och mamma åkte upp till random abandoned parkeringsplats och övningskörde i två timmar. Jag känner att jag inte är så duktig än så här i början, men failade trots det ändå bara tre gånger med kopplingen :D och det är alltid jättekul att köra omkring runt i en ring även om mamma inte låter mig växla högre än tvåan. Anyways, resten av dagen spenderades med Anton. Vi hängde och käkade pizza, och sen drog jag och tränade med Em på gerdahallen :) Det var väldigt trevligt. Helgen avslutades med att äta popcorn och återigen se på den fantastike filmen Intouchables - En Oväntad Vänskap   


Och nu är det tisdag. Vanlig jäkla tisdag. Jag funderar rätt mycket, har funderat mycket på sistone. På vad jag vill göra, borde göra. Steg 1 är att börja köra, så jag och mamma har satt igång lite. Efter skolan idag gick vi till trafikskolan och skrev in mig, ska ha min första lektion nästa tisdag med mamma sittandes i baksätet. Steg 2 är att fixa årskort på gerdahallen så att jag äntligen kan få igång en bra rutin där, så ikväll drog jag dit pappa så att han kunde fixa och skriva på papper och sånt. Kvällen på gerdahallen var väldigt intressant faktiskt, jag och Em gick på ett boxningspass ^^ oh well, en annan sak som jag har tänkt mycket på, som jag tänker mycket på, är att jag nu är den enda i hela världen som inte är myndig än. Okej, not really, men så känns det. Och det hjälper inte att man har världens mest ekonomiska pojkvän som pluggar och inte bor hemma utan bara gör ekonomgrejer, eller två fina vänner varav en jobbar varje dag och en har körkort. Alla tar hand om sin egen ekonomi och är duktiga och ansvarsfulla, medan jag behöver mina föräldrars påskrift på ett papper till skolan som säger att jag får lov att åka lokaltrafik ensam utan vuxen hem från Malmö. Sadly, that is a true story.


Well, om 7 veckor och 5 dagar blir jag arton :D Då jävlar! Under tiden får jag helt enkelt känna mig ensam här på andra sidan myndighetsgränsen. Fast well, jag har ju Johan förstås :) Min fina vän! En bild på oss blir det nog bara för det :)


Kram till alla er där ute om är sjutton. Hang in there!

 

 

Nej, fuck that! Why so sad? Why complain? Jag är sjutton. Sjutton är en jättebra ålder! Faktisk, det var bara två veckor efter min sjuttonårsdag som mitt liv tog en överraskande turn och gick från rätt så bra till unbelievably awesome!! Detta året har ju varit det absoluta bästa! Why change that? :D


Ska på två fester i helgen. It's gonna be awesome! Grattis Oscar den tredje, 19, och Jeanette, 20!!



I'm the Dancing Queen! Young and sweet, only seventeen - ohyeeeaah!

 

 


 
 
Ingen bild

Awesome Joel Awesome Roxendal

1 februari 2013 13:18

Lillen? LIllen?! LILLEN?!!?? Hoppas du menar "din mest fantastiska AWESOME favoritbror!"

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alice Roxendal - 7 oktober 2013 21:54

Jag älskar verkligen att köra. Sedan jag fick mitt körkort för tre veckor sedan är det det enda jag vill göra. Bara köra. Tills mina fötter är helt möra. Nej, inte ens då ska jag sluta köra. Föralltid skall människor mig susa förbi höra. Och jag ska ...

Av Alice Roxendal - 2 oktober 2013 13:19

Hade mitt första höst-moment igår. Körde i stan, så kom värsta vinden och kastade värsta lövhögen på bilrutan. Fick använda mina vindrutetorkare. Fett höstigt. Och ja - jag har körkort!! :D U know it, I'm a bloody grown-up now!  - Det våras för hös...

Av Alice Roxendal - 18 juni 2013 16:31

Skola, Stockholm, studenter, sommar ... Hey, it's been a while :D - well, information in-taking device activate! Time to read my blog again, blog style! Vad kan jag säga? Jo, just skola, Stockholm, studenter, sommar - a.k.a - mycket att göra. Sko...

Av Alice Roxendal - 4 maj 2013 01:43



Våren nalkas. Tjollahopp. Sånt är livet. Wihoo. Detta inlägg kommer inte att bli lika långt och flummigt som det förra, utan endast en uppdatering om vad jag har haft för mig på sistone. Skolan kommer inte att nämnas. Pallar inte skolan. D...

Av Alice Roxendal - 26 april 2013 12:06

Don't let time become the boss of you.  Hells no. Fast jo. Tid. Skola, schema, ansvar. Bussar. Time's totally the boss of me.    People assume that time is a strict progression of cause to effect, but actually, from a non-linear, non-subjective...

Presentation


Mitt namn är Alice och det här är min blogg. Här kommer jag att berätta om mitt liv genom text och mycket bilder. Jag hoppas att göra det här kommer att ge mig någonting insiktsfullt i framtiden, vi får väl helt enkelt vänta och se :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards