lightcloud

Direktlänk till inlägg 9 januari 2013

Your goals are the road maps that guide you and show you what is possible for your life.

Av Alice Roxendal - 9 januari 2013 22:24

 

"The number one reason people don't get what they want is

that they don't know what they want." - T. Harv Eker


 

Jag vet vad jag vill, jag vill göra så mycket. Framförallt vill jag bli vuxen, ta studenten, vara helt fri och självständig. Vad jag har spenderat stor av 2012 med är att drömma om framtiden istället för att leva i nuet. Tänk på var jag ska bo, vart jag ska resa och vem jag kommer att spendera mina dagar med, men framförallt personen jag kommer växa upp att bli. Jag är en drömmare. Varje framhävande händelse i mitt liv drömmer jag vidare om. Det är inget fel att drömma, men kan verkligheten någonsin leva upp till förväntningarna man har? Well, Anton surely could - någon som hände väldigt mycket under 2012 - samt Em, men det var inte så mycket förväntningar, utan snarare en glad oväntat grej (tjej) som hände som har gett mig otroligt mycket lycka på otroligt kort tid. Med andra ord är förväntningar förmodligen bullshit, men det kan ändå vara jobbigt att drömma ibland, särskilt när de alltid slutar med att man kollar sig i spegeln och suckar över att man har åtminstone etthelt år och ett halvt kvar innan man kan göra några riktiga förändringar, steg, mot målen.

 

Men nu är det 2013 - ett år fullt av nya händelser och erfarenheter! Jag kallar det kapitel 2 i denna nya bok jag kallar "Alice sena tonår", och dammit jag ska göra någonting för att nå mina drömmar:

 

För det första ska jag sno Ems idé om the Jar of Joy.

Jag såg förresten en bild på wefrån Ems blogg: Pencilmaker | Think from the heart of people

 

För det andra ska jag gå ut tvåan och börja trean på gymnasiet. Detta är något som ändå måste göras, så lika bra att lägga till det i listan :)

 

Ta körkort! Det enda stora jag faktiskt kan göra nu. Eller i alla fall om två månader och fjorton dagar när jag fyller arton :)

 

Vara duktig och ansvarsfull framåt sommaren när det gäller jobb. No comment.

 

Lev vidare med vänner och familj. Fira 1 år med Anton i slutet av april.<3

 

Will do! 2012 var ett av de bästa åren i mitt liv. Tack min älskade älskling och alla ni andra som har gjort det amazing<3

   

  '

  

 

 

Happy New Year!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alice Roxendal - 7 oktober 2013 21:54

Jag älskar verkligen att köra. Sedan jag fick mitt körkort för tre veckor sedan är det det enda jag vill göra. Bara köra. Tills mina fötter är helt möra. Nej, inte ens då ska jag sluta köra. Föralltid skall människor mig susa förbi höra. Och jag ska ...

Av Alice Roxendal - 2 oktober 2013 13:19

Hade mitt första höst-moment igår. Körde i stan, så kom värsta vinden och kastade värsta lövhögen på bilrutan. Fick använda mina vindrutetorkare. Fett höstigt. Och ja - jag har körkort!! :D U know it, I'm a bloody grown-up now!  - Det våras för hös...

Av Alice Roxendal - 18 juni 2013 16:31

Skola, Stockholm, studenter, sommar ... Hey, it's been a while :D - well, information in-taking device activate! Time to read my blog again, blog style! Vad kan jag säga? Jo, just skola, Stockholm, studenter, sommar - a.k.a - mycket att göra. Sko...

Av Alice Roxendal - 4 maj 2013 01:43



Våren nalkas. Tjollahopp. Sånt är livet. Wihoo. Detta inlägg kommer inte att bli lika långt och flummigt som det förra, utan endast en uppdatering om vad jag har haft för mig på sistone. Skolan kommer inte att nämnas. Pallar inte skolan. D...

Av Alice Roxendal - 26 april 2013 12:06

Don't let time become the boss of you.  Hells no. Fast jo. Tid. Skola, schema, ansvar. Bussar. Time's totally the boss of me.    People assume that time is a strict progression of cause to effect, but actually, from a non-linear, non-subjective...

Presentation


Mitt namn är Alice och det här är min blogg. Här kommer jag att berätta om mitt liv genom text och mycket bilder. Jag hoppas att göra det här kommer att ge mig någonting insiktsfullt i framtiden, vi får väl helt enkelt vänta och se :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards