lightcloud

Alla inlägg under september 2012

Av Alice Roxendal - 25 september 2012 10:11

Har du någonsin vaknat upp och varit lycklig? Har du vaknat och känt att allt är perfekt, att hela världen älskar dig? Har du någonsin vaknat upp och älskat dig själv?


Du skall älska din näste så som du älskar dig själv är ett ganska konstigt uttryck tycker jag.


Har du någonsin vaknat upp och varit olycklig? Känt att allt är mörkt, att hela världen är emot dig? Har du någonsin vaknat upp och verkligen hatat dig själv?


Well, sucks to be you. My life is awesome :D Kind of.



Nu kommer jag att köra lite favorit i repris från förra terminen - klagomål på skolan. Finally!

Analysis on the writing styles of The Tell Tale Heart, by Edgar Allan Poe - Creative Writing, IV-val

Analysis on Romeo and Juliet, by William Shakespeare - Engelska

Reflektera kring hur litteraturen har förändrats nu gentemot antiken i ett brev till Homeros - Svenska

Håll ett informerande tal - Retorik

Grupparbete: Konstens roll i samhället förr och nu, fokus Upplysningen - Historia 2b - kultur


Well, this week is gonna be real fun.


Dock hade jag en underbar helg, så egentligen vill jag inte klaga. Jag fick träffa Anton och se Halmstad - en stad som varnade oss att gå utomhus på grund av en osläckbar brand. Well, vi gick till ICA ändå. Det blev dock inte lika mycket pluggande på tåget dit och hem som godisätande och How I Met Your Mothertittande. 



OH MY GOD, vad Valter kan få en lektion att gå långsamt. Jag tror jag skriver på min svenska istället.


 

Me and my icecream last spring :)

Av Alice Roxendal - 20 september 2012 06:59

Jag fick nyss ett awesome meddelande att jag har fått hoppa av spanskan. Thank God for that! Istället blir jag tvungen att ha danska måndag morgonar och onsdageftermiddagar. Det knasar till det lite i schemat, men det är det värt! Inget mer "perdón por llegar tarde", inget mer räcka upp handen och säga "no entiendo" fem gånger per lektion. No more! :D 


 

Mitt schema blir lite knasigt nu, men det gör nog ingenting. Det ska nog bli bra :)


Nu ska jag försöka sova. Eller inte. Vi får se hur det går :)


 


Imorgon efter skolan ska jag åka iväg och träffa min bästase Anton. Det ska bli kul att få se Halmstad, men framförallt att få träffa honom. Jag saknar honom så <3


Ha en bra torsdag! För det ska jag :)


Av Alice Roxendal - 19 september 2012 21:59

Successful alliteration?


Randiga regnbågar rullar rikt runt

Rinnande regndroppar ramlar raskt

Religiösa renar ränner runtomkring riket

Rena rama raketen


Så som solen skiner ser somliga stranden

Så som solen somnar ser somliga skolan

Så som sanden sjunger ser somliga svalar

Så som sommaren solar ser somliga sig själv


  


















Det är ett speciellt glatt leende och humör som alltid förföljer mig när jag har varit på skrivarkurs. Även om det jag skriver makes no sense. Or maybe it does, but only for me.


English teacher: Remember to write every day!

Me: Whatever you say, boss!


I love one playground. One. It's not new or nice-looking, but old and crappy, with the colors light red and green peeled off the, what I like to call, playing devices. On top of a enormous sandbox there's a wide slide with an ugly little stairway and a creaky old sloping roof on top. Kids always used to climb it, like to dare each other to survive. There's also a couple of tire swings, a small baby cabin and a climbing frame I used to be really afraid of but still climbed everytime I went there. Scared but happy. Same thing with the big oak tree behind the blackberries on the other side of the pathway; I always climbed up there with my sister and our friends, but I seemed to have a problem getting down every single time. Even now, so many years later, it was even harder getting down

It's not much, but it's my playground. It's where I grew up, and I love it.

 

Jag försäker att öva mitt engelska skrivande. Hope you don't mind :)

Av Alice Roxendal - 12 september 2012 12:15

I have a good feeling about this day. Konstigt nog har jag alla mina bästa dagar när jag inte sovit mer en sju timmar föregående natt. I natt sov jag bara sex, så för att gå emot logikens alla lagar är jag på toppenhumör och superpigg. Hmpf.


Det har gått lite mer än en vecka sedan jag skrev sist. Jag antar att jag beövde komma igång i skolan lite, eller något. Att vara sjuk förra veckan hjälpte intedock, jag såg helt för mycket Scrubs och nu sitter jag i skolan och förväntar mig hela tiden att Valter ska gå igång och skälla ut mig Cox-style. That's re-heeely - well, stupid. Särskilt med tanke på att Valter är typ mesig och inte ens kan höja rösten. En sådan typisk typ som Dr Cox inte hade uppskattat. Which really doesn't say much, since he hates everyone.


I helgen var det TVM-invigning för lilla Malmö. Det var jättekul och sånt. Anton kom hem och vi åkte iväg till skogen och gick jäättemycket. Det var tur att vi hade kakor. Sedan höll vi lite facklor och sjöng för småttingar och kastade eldklot i veden, which was pretty cool. Sen var det lägermys - vilket jag älskar ...


Jag är omringad av doften av fukt och trä. Skogen är runt omkring mig som en mörk vägg, men när jag tittar upp kan jag se den klara svarta himmeln, samt stjärnorna som fläckar den med ljusa vita sken. Jag är inte kall och har inte ont. Jag bara är, och var jag är är här - skogen, min första kärlek. Människorna runt elden börjar sjunga en sång till naturen. Jag kan den, men kan inte sjunga med. Min röst bryts, min hals oförmögen att sammarbeta. Så jag bara lyssnar till den vackrasta, mest harmoniska melodin som finns.

 

Trollbunden längtar jag att åter se 
Mångubben skimra och mot mig le 
Solen gå upp, fjäll, hav och fur 
Omfamna mig, du Moder Natur


Vissa har sitt dröm-bröllop, jag har min dröm-död. Deal with it :)


       


Nej, jag känner faktiskt för att leva ett tag till. Särskilt nu när det inte är Valters lektion längre :)

 Kanske beror detta nyfunna glada humör också på att jag har kompledigt idag, och slutar 13:05, och att jag ska spendera eftermiddaged på Nova Lund med Em. Well, I love shopping :) Kläder är awesome!


Alice out :)


 

I love mobilkvalité :D <3

Av Alice Roxendal - 1 september 2012 23:00

Idag ska ni få ett sådant där långt inlägg med jättemycket detaljer. WOHO! :D


Gårdagen var en såndär väldigt bra dag :) En sådan fredag som verkligen kändes som en fredag, och känslan av helgen som närmade sig fanns överallt i hela kroppen. Det skulle bli en awesome helg, med bio, maskerad och framförallt - Antonbesök! Yup, Anton kommer imorgon. Någonting som har gjort mig ungefär så här glad:


 

Yeah, I'm freaky.


So, jag och Em drog oss faktiskt till Malmö efter skolan igår. Det blev lite mindre shopping än planerat och lite mer gå-åt-helt-fel-håll-när-vi-skulle-ta-oss-till-Värnhem-från-Triangeln stuff. Nästan framme fick vi i alla fall ett samtal från en snäll David som sa att de ville käka pizzabuffé på Stortorget istället. Jag och Em var sådär halvglada när vi väl var där ... Det blev en jättebra fortsatt kväll dock! Det kom lite mer folk, och jag satt inklämd mellan Johan och Em på biografen vlket var mysigt. Vi såg den nya disneyfilmen Brave, som var underbar på typ hur många sätt som helst! Det slutade med att jag och Em höll om varandra och grät glädjefloder. Underbart!



Väl i Lund igen följde jag med till Em och fick låna en peruk, en tyllkjol och en hatt inför Hungerspelen-maskeraden jag var på i kväll. Det var rätt trevligt sådär när jag skulle gå hem genom stan med musik i öronen och fick ha den mörklila hatten på huvudet istället, eftersom att den inte fick plats i väskan. Det är först när jag kommer förbi Spyken som fattade att anledningen till att folk tittade på mig var inte för att jag hade en mörklila hatt på huvudet, utan för att jag sjöng Hakuna Matata rakt ut i natten. Hmf ...


Denna lördag har varit hur bra som helst! Förutom att se fram emot pojkvänbesök, har jag suttit och fixat make-up, hår och kläder i typ två timmar, på ett sätt jag aldrig har gjort förut. Det finns många bilder på facebook, men några lägger jag up här nedan. Temat för maskeraden var Hungerspelen - the Capitol - så alla andra var väldigt fina i deras galna, men vackra, kläder. Lisa hade till och med sytt en klänning. Show off :) Kvällen var fylld med mat och gott (åt typ 2 påsar cheez balls själv), och avslutades med filmen Hungerspelen. Tack mina vänner, för en fantastisk dag!


  


"How about it's just bad manners? How about that, Cinna? "

 

 

 

May the odds be in your favor, och bla bla bla :)

Presentation


Mitt namn är Alice och det här är min blogg. Här kommer jag att berätta om mitt liv genom text och mycket bilder. Jag hoppas att göra det här kommer att ge mig någonting insiktsfullt i framtiden, vi får väl helt enkelt vänta och se :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards