lightcloud

Direktlänk till inlägg 15 januari 2013

Trots att fem myror är fler än fyra elefanter, är fem nätter inte mer sömn än fyra om man sover längre de fyra nätterna än man gör de fem :)

Av Alice Roxendal - 15 januari 2013 10:14

 

OBS! Detta är till ett skolarbete, så läs på egen risk! :)

Sömnupdate (allt är ungefärligt):

Torsdag-fredag: 23:30 - 07:00 7 timmar och 30 min

Fredag-Lördag: 04:00 - 11:00 7 timmar

Lördag-söndag: 23:30 - 10:30 11 timmar

Söndag-måndag 04:00 - 07:00 3 timmar + 2 timmar mellan 16 och 18

Måndag-tisdag: 23:00 - 07:00 8 timmar!! (Wohoo, I finally did it!)


Egentligen angår det nya sömnprojektet bara vardagar, men nu i helgen insåg jag att hur man sover i början av veckan har väldigt mycket med helgen att göra. Så i framtiden ska jag försöka att sova helt okej-ordentligt på helgerna också, om jag inte vill fucka upp natten mellan söndag och måndag (se ovan). Idag klarade jag det dock som ni ser, typ exakt 8 timmars sömn! Följden blev att när mamma knackade på dörren klockan 7 vaknade jag direkt, när en sådan liten sak aldrig hade väckt mig i vanliga fall. Två minuter senare ringde väckarklockan, men då var jag redan vaken :) I'm så duktig! :D

 

Anyways, bortsätt från schizofrena sömnvanor har helgen varit väldigt bra! Jag spenderade fredagen hemma hos min fina vän Tiis med mina vänner Em och Johan m.fl Tiis blev nyss 18 år så det var lite kalas med lite vänner och lite släktingar och sånt - ego - väldigt trevligt :) Bland annat åt vi jättemycket godis (åtminstone jag), drack en massor läsk, pratade jättemycket (åtminstone Em, men vi andra också ^^), gosade med vovvarna, och så stack vi förstås ut och lekte på åkern och isdammen i 8 minusgrader, för vad ska man annars göra liksom. Var det kallt? - ja. Var det kul? - well, ja. Var det värt det? - ... har inte bestämt mig än. However, vad jag skulle komma fram till var att Tiis är en väldigt bra och fantastisk vän, och även fast jag är arg för att han blir 18 före mig så ska han få ett jättestort grattis! Så Congratulations Wierdo :D Love you!

   

På lördagen åkte jag upp till Halmstad och träffade min underbara pojkvän. Det blev inte så mycket gjort mer än att bara hänga, spela FIFA och laga mat, men trevligt var det. Minns inte riktigt vad vi gjorde, minns bara att det var trevligt att ses :) 

 

Men idag är det TISDAG, vilket betyder att jag ska mysa med Em idag! Och plugga förstås, får försöka klämma in det någonstans ... Igår kom Oskarminvän och hälsade på hos mami. Det är synd om honom för att han skadade någon miniskel i knät när han åkte skidor. Fast han är söt så det gör inget :) Vi köpte lite godsaker på Kobjers Livs istället, typ stenhårt godis, avslagen fanta och chips med varma mackor-smak. Sjukt jävla fascinerande. Så myste vi och kollade på Kejsarens nya Stil :) 


KRAMIS KRÄMIS!   


Förresten, i fredags var vi lite i Malmö med klassen, så är kommer lite bilder på det också :) Dedikerar en kram till mina fina humanistvänner<3


         


Och jag vet, jag måste jobba lite på rubriken. Ska göras! :)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alice Roxendal - 7 oktober 2013 21:54

Jag älskar verkligen att köra. Sedan jag fick mitt körkort för tre veckor sedan är det det enda jag vill göra. Bara köra. Tills mina fötter är helt möra. Nej, inte ens då ska jag sluta köra. Föralltid skall människor mig susa förbi höra. Och jag ska ...

Av Alice Roxendal - 2 oktober 2013 13:19

Hade mitt första höst-moment igår. Körde i stan, så kom värsta vinden och kastade värsta lövhögen på bilrutan. Fick använda mina vindrutetorkare. Fett höstigt. Och ja - jag har körkort!! :D U know it, I'm a bloody grown-up now!  - Det våras för hös...

Av Alice Roxendal - 18 juni 2013 16:31

Skola, Stockholm, studenter, sommar ... Hey, it's been a while :D - well, information in-taking device activate! Time to read my blog again, blog style! Vad kan jag säga? Jo, just skola, Stockholm, studenter, sommar - a.k.a - mycket att göra. Sko...

Av Alice Roxendal - 4 maj 2013 01:43



Våren nalkas. Tjollahopp. Sånt är livet. Wihoo. Detta inlägg kommer inte att bli lika långt och flummigt som det förra, utan endast en uppdatering om vad jag har haft för mig på sistone. Skolan kommer inte att nämnas. Pallar inte skolan. D...

Av Alice Roxendal - 26 april 2013 12:06

Don't let time become the boss of you.  Hells no. Fast jo. Tid. Skola, schema, ansvar. Bussar. Time's totally the boss of me.    People assume that time is a strict progression of cause to effect, but actually, from a non-linear, non-subjective...

Presentation


Mitt namn är Alice och det här är min blogg. Här kommer jag att berätta om mitt liv genom text och mycket bilder. Jag hoppas att göra det här kommer att ge mig någonting insiktsfullt i framtiden, vi får väl helt enkelt vänta och se :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards