lightcloud

Alla inlägg under maj 2013

Av Alice Roxendal - 4 maj 2013 01:43

Våren nalkas. Tjollahopp. Sånt är livet. Wihoo.


Detta inlägg kommer inte att bli lika långt och flummigt som det förra,

utan endast en uppdatering om vad jag har haft för mig på sistone.

Skolan kommer inte att nämnas. Pallar inte skolan. Dumma skola.


Det är fredag natt. Jag sitter i sängen under mitt underbara Nalle Puh-täcke, dator i knät och hår i knut. Har nyss haft en hyfsat awesome fredag som fredagar kan vara. Slutade tidigare, kollade lite Doctor Who, hängde lite med Louise vilket alltid är själsupplyftande, och hade sedan lite filmmys med vännen Oskar. Blev Journey 2 the Mysterious Island. Gillade Josh Hutcherson, ogillade Vanessa Hudgens. Satt bara och väntade på att hon skulle brist ut i sång på något dramatiskt High School-vis, but she didn't. Kan inte säga detsamma om Dwayne Johnson dock, han rockade världen med en ukulele och What a Wonderful World, för att inte tala om hans ridiculously skanslösa muskler. För er som är sugna på att se filmen, kolla min egenvalda trailer, bästa scenen i hela filmen - jag och Oskar föll ihop av skratt! :D



  Ett annat filmtips är Silver Linings Playbook, med Jennifer Lawrence och Bradely Cooper - jag måste säga att jag blev glatt överraskad, den var faktiskt väldigt bra :) Awesome performance av Jennifer, of course, men Cooper var faktist sjuukt bra i denna film. Har inte sett honom i The Hangover dock, borde man kanske göra. I'll keep it in mind.

*

Förresten, idag hände något fantastiskt! Istället  för att ställa alarmet på 6:30 och gå upp 7:00 ställde jag in det på 06:00. Jag kom alltså upp 06:30, och istället för att spendera tjugo min på facebook och 15 min på youtube som jag brukar på morgonarna slängde jag snabbt i mig en macka, tog på mig träningskläderna och stack till gymmet. Gymmade 40 min och ahde sedan en timme på mig att sticka till skolan, en 5 min-biketrip från gymmet och nedförsbacke hela vägen dit. Min morgon var awesome. Älskade mig själv litegrann när jag kom till skolan. Tog det chill, åt ett päron. Livet var liksom gött att leva, och allt annat kunde kvitta.

*

Well, enough about that. Denna vecka har varit fylld av sol och värme och lycka. I tisdags var det valborgsmässoafton, vilket i Lund betyder överbefolkad stad, fylla och en nedtrampad stadspark. Var intressant att övningsköra i den röran må jag säga, en snubbe var så full att han gick ut i gatan och skrek High Five! medan han höll upp handen mot min sidospegel. Många intressanta saker som händer på Valborg. Resten av dagen spenderade jag både hos vänner och hemma hos mig med vänner. Blir kanske stadsparken nästa år dock, får se :)


 

Foto: Em Kjellberg


Vad händer mer sådär nu på våren? Jo, för några veckor sedan var det ting igen - en massa tvmare på ett och samma ställe vid lilla Krankesjön i Skåne. Det var otroligt trevligt! Och om en vecka är det ting igen, det årliga rikstinget. Hoppas på att det ska bli lika awesome och wonderful som förra året, men hoppas väl framförallt på att det ska bli bättre väder. Universum är på bra väg dock, det blir bättre och bättre :)


FYI, i torsdags spenderade jag pengar på ett linne från BikBok, en sanslöst färgglad klänning från Indiska och ett bar träningbrallor från Intersport som jag invigde i morse. Awesome. Jag köpte faktiskt tre grejer jag behövde. I'm so proud.


Aaaand that's about all the bullshit I have to say today. Tack för denna avskriving. See you in another life. May the force be with you. Allonsy! Goodday.

Presentation


Mitt namn är Alice och det här är min blogg. Här kommer jag att berätta om mitt liv genom text och mycket bilder. Jag hoppas att göra det här kommer att ge mig någonting insiktsfullt i framtiden, vi får väl helt enkelt vänta och se :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards