lightcloud

Alla inlägg under februari 2012

Av Alice Roxendal - 12 februari 2012 22:17

Så sitter jag där framför min laptop. Smaken av citron fyller min mun då jag suger på min gula klubba, och i min vänstra hand håller jag häftet jag fick i skolan för två veckor sedan.


DET INDIVIDUELLA VALET 2012/13


På sätt och vis tycker jag inte att det spelar någon roll vad jag väljer. Som en vän en gång sa: det handlar inte om var du är eller hur du kom dit, utan vad du gör när du väl är där. Jag hade kunnat hamna i naturprogrammet på Polhem och hade säkert fått hur många vänner som helst. Sedan hade jag tagit livet av mig. Å andra sidan vill jag lära mig någonting. Något nytt, spännande. Någonting jag kommer att ha nytta av i framtiden.

     Sen så tänker jag, äsch, det är bara gymnasiet. Jag kan vara ambitiös och lära mig saker senare i livet. Nu ska jag leva.

     Och med den tanken klickar jag på SPARA VAL och biter i min gula citronklubba.


 


Helgen har varit väldigt bra. Lördagen spenderades hemma med Nadia, TV:n och Ted, Marshall, Lily, Robin och Barney. Det var väldigt mysigt, nästan lika mysigt som filmtittandet hemma hos Alfred senare på kvällen med honom, Sasha, Elin och Gustav. Vi såg Låt den rätte komma in, den versionen som hackar mest. Det var väldigt kul. Sällskapet då, inte at filmen hackade.

     Söndagen (idag) spenderade jag hemma hos Elin i Bjärred. Det var supertrevligt. Vi pratade mycket, räknade mycket matte och vann (JA!) många race på Mario Kart. Men nu är jag hemma och dricker gårdagens avslagna cola. Den är inte så god.


Här är Elin. Hon är väldigt söt :D

Av Alice Roxendal - 3 februari 2012 17:02

Idag är det fredag igen. Vad skoj!

Just nu är jag hyfsat nöjd med livet. Jag har ju fina vänner och har verkligen börjat få igång skrivandet igen. Det är förmodligen anledningen, jag har inte insett förut hur mycket gladare jag blir när jag skriver regelbundet. That's interesting.


Jag tänker inte skriva värsta långa inlägget idag, ville bara säga hej om det är det man gör i en blogg. Hej. 


Just det! Jag har läst ut Låt den rätta komma in. Den var väldigt bra på väldigt många sätt, men jag råder er att inte läsa den om ni är femton år eller äldre. Den var sjukt speciell, vilket är anledningen till att jag tyckte om det. Den ger mig också rysningar genom hela kroppen, vilket bara skrämmer mig. Läs den!


Ikväll ska jag till Genarp, det ska bli skoj. Och på söndag ska jag, Joel och pappa dra till Vallåsen för att åka skidor. Det ser jag fram emot jättemycket, vi får se hur mycket jag hinner komma in i det igen innan vi ska åka hem igen. Hur som helt kommer jag att få mycket läsande gjort på vägen dit och hem i Reflex: samhällskunskap för gymnasieskolan (*host* Harry Potter).

*


Skåda! Det har äntligen hänt. Min dröm har gått i uppfyllelse. Mitt livs mål har äntligen nåtts!


Grattis Alice och William till 2011 års populäraste namn!

Alice tar sin förstaplats efter 7 år i topp tio och petar samtidigt ner Maja till en andraplats.
Bland pojkarna är det fortfarnade tätt mellan de tre första namnen på listan där William nu drar ifrån något och återtar förstaplatsen från tvåan Oscar, båda tätt följda av Lucas.

När vi frågade våra besökare vilken tjejnamn som borde ha kommit etta 2010 så var de flesta överens om att det borde ha varit Alice. Så därför får jag nu gratulera er kära besökare! Ni fick rätt till slut.

   

"Time is making fools of us again"

Låt den rätte komma in, Alice ...

Presentation


Mitt namn är Alice och det här är min blogg. Här kommer jag att berätta om mitt liv genom text och mycket bilder. Jag hoppas att göra det här kommer att ge mig någonting insiktsfullt i framtiden, vi får väl helt enkelt vänta och se :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards