lightcloud

Alla inlägg under oktober 2011

Av Alice Roxendal - 28 oktober 2011 23:30

Idag var det Furry Friday. Sista dagen på denna galet utklädda vecka. Det har i alla fall varit roligt :) Efter skolan gick vi och tog ut biljetterna till Breaking Dawn :D  Vad roligtroligtroligt! Jag och Sasha drog en massa dåliga skämt på vägen. Det känns faktiskt väldigt bra att jag har hittat någon som har samma äckligt mysko humor som jag. Sasha, vad du är bra! (L'

Kvällen spenderades hemma hos mamma borta i Kobjer. Idag blir hon 50, det känns både bra och konstigt och inte alls. Bara en vanlig födelsedag, eller hur? Vi blir alla äldre för farje dag som går, varför skulle denna vara annorlunda? Man kan tycka det, men det är ändå någonting som inte är som det brukar. För det första bar mamma en sexy bunny-dräkt när vi kom dit, fast på min mamma var den bara en bunny-dräkt. För det andra hade min morbror kommit dit från Dalarna. Men annars var det som vanligt. Alla barn, mammas pojkvän Bengt och jag som springer omkring med min kamera. Det var väldigt trevligt, varje gång vi har en sådan middan blir jag påmind om hur mycket jag älskar min familj. Jag saknar Sessa, min gamla hund, extra mycket i sådana tillfällen. Hon brukade alltid ligga under bordet och peta på folks ben med nosen, redo att snappa upp någon mat som trillar ner.

Imorgon har mamma 50-års fest. Då kommer det mycket folk, det ska bli väldigt roligt. Grattis mamma! Jag älskar dig. 


Jag hade mer än gärna lagt upp en bild på min mamma som myskokanin, men så ond är jag inte. Jag lägger upp en gammal bild på mig och min gamla vovve istället. Jag saknar dig, Sessa. Min bästa vän <3

Kram!  

Av Alice Roxendal - 27 oktober 2011 16:19

Terrifying Thursday. Jag har spenderat dagen i skolan med mina läskigt awesome vänner. Jag tänker inte skriva mycket mer än så - ha en hemskt bra torsdag!


       

Av Alice Roxendal - 26 oktober 2011 23:30

Det här kommer inte att bli ett överlångt inlägg som det förra. Nej nej, bara en kortlång sammanfattning och så fem bilder. Fler kommer upp på facebook så småning om.


Idag var det Rainbow Wednesday. Ullas matte skulle börja 10:00, jag vaknade 9:50. Så jag spenderade morgonen med att äta frukost och slänga på mig smink och kläder istället för att gå dit, vilket kanse var ett tveksamt bra beslut. Väl i skolan satt jag i en timme på hälsosamtal, sedan åt jag lunch och hade engelska och naturkunskap. Det var i alla fall en ganska bra dag :) Också för att jag var duktigt och stannade i skolan till klockan halv sex och pluggade med Cecily. I'm awesome.


     



Kram!  

Av Alice Roxendal - 25 oktober 2011 23:30

Idag var det turisttisdag på schemat! För mig betydde det min solhatt från Florens, för andra hawaiiskjortor och kepsar. Alla jag såg var i alla fall superfina.

Jag tänker inte berätta så mycket om det, jag tänker istället berätta kort om min lilla humanistklass. I nian funderade jag väldigt mycket på vad jag ville göra. Jag ville läsa samhällskunskap, jag ville läsa kultur och jag ville läsa allt både filosofi och psykologi. Men det som är viktigast för mig är att skriva, och det tror jag att jag har sagt förut. Jag bestämde mig för att gå humanistisk linje med kulturinrikning på gymnasiet, men under ett långt tag var jag övertygad om att Olympiaskolan i Helsingborg var skolan för mig. Jag hade fel.

Jag antar att vad jag försöker säga är att jag verkligen är glad att jag valde Spyken. Mina föräldrar tjatade på mig och de fick mig att känna att det var deras beslut och inte mitt. Men nu förstår jag vad de gjorde, att de bara försökte få mig att överlägga alla möjligheter. Det är jag glad för, annars hade jag för det första varit tvungen att tågpendla till skolan när jag bor 15 minuter från Spyken, och det kan ju kännas ganska onödigt. Nej, jag tror att någonstans visste jag att jag ville gå på Spyken, men Helsingborg frestade mig ändå alltid, och gör det fortfarande. De har nämligen den perfekta skrivarprofilen för mig, och ett tag var jag övertygad om att det var det jag borde göra - skriva. Vad som gjorde att jag ändrade åsikt är likt vad en typ vän sa till mig förra veckan. En kille som läser samhäll men älskar musik. Han sa att i skolan gör man mycket obligatoriskt, någonting som man måste göra. Man får uppgifter och läxor och prov som kan ge än ångest i stora mängder. Han sa att han älskar musiken över allt annat och inte ville att det skulle förändras till någonting han måste göra från att bara vara någonting han gör för att må bra. Jga antar att det är lite det som hände med mig och mitt skrivande. Det är fortfarande någonting jag gör varje dag, men på det här sättet har jag kontroll över det själv. Bara jag.


Tack för avskrivningen. Ni är bra :)

      

Jag älskar min humanistklass! You light up my day and blablabla osv :)

Kram!

Av Alice Roxendal - 24 oktober 2011 16:05

I'm back! :D Det var över en vecka sedan jag skrev, förlåt, men nu är jag tillbaka! Låt mig bara säga att skolan har varit craazy och att det ska bli SÅHÄR skönt att ha lov nästa vecka :)


Idag var det Magic Monday på Spyken. Hela veckan är något av en pre-halloweenvecka, med olika utklädningsteman varje dag. Detta tycker jag är väldigt roligt, jag tycker om att klä ut mig ^^ Mitt humör är verkligen på topp idag. Wow!

       

Helgen var rätt så awesome den med. På fredagen var jag om min kära lilla Frida först på Hemgården för att se bandet Poplöst spela. De var väldigt bra och det var superkul att skrika och dansa ett tag med Frida och hennes klasskompisar. Efter det drog vi ut på en efterfest i Kobjer, hos Laura från Fridas spanska. Det var roligtroligtroligt. Inget mer om det.

Lördagen gick ut så att jag låg vid teven i ett par timmar. Sedan kom min genarpskompis Louise till Lund och vi drog  ut och åt food innan vi gick på bio. Det blev Fright Night, en inte så läskig film om lite Las Vegas-trams och lite vampyrer. Men den var faktisk ganska bra, dock inte cinema-material. Efter det fick jag och Louise lite brådis och SPRANG från SF ner till Ruben Rausings gata. Fitness of the day, ohyes! :) Sedan gick jag hemåt igen, tog bara 30 minuter. Men vad gör man inte för att spendera lite quality-time med sin vän? ^^


Tack för avskrivningen! Fler bilder från fredagen finns på facebook :)

       


Kram!

Av Alice Roxendal - 15 oktober 2011 01:04

Jag tror att jag har nått en ny nivå i min konstighet. Eller är det normalt för en sextonårig tjej att sitta hemma en fredagkväll och sortera hennes 32 Terry Pratchett-böcker samtidigt som hon lyssnar på - Gud vet vad - på RIX FM. Någonting att tänka över.

Det är äntligen fredag. Jag har sagt åt mig själv att ta det lite lugnt när det gäller pluggandet. Istället för att klaga åt alla håll som det går ska jag fokusera och göra mitt bästa. Vad emr kan de kräva av mig, liksom? Så, tack Nadia, för dessa visa ord!

Efter skolan tog jag bussen hur långt som helst! Eller långt föra att vara i Lund i alla fall, jag och Sasha åkte iväg till Nya Linero där Sasha bor :) Det var ett väldigt fint hus och hennes fyraåriga bror var väldigt söt. Så tittade vi på Titanic, en film som alltid gör så att jag får ont i hela kroppen och får mig att välja skrika i en kudde av frustration och sorg. Men gråter gör jag inte, konstigt nog.

   Och nu sitter jag här. Ikväll tittade jag och Joel på "Water for Elephants" med Robert Pattinson och Reese Witherspoon av alla människor. Jag fick en liten shock a att se henne där efter att senast ha sett henne i Legally Blonde där hon har en helt annan roll! Men hon var duktig nu och lite äldre. Superbra film, jag rekomenderar den verkligen :)

Nej, nu ska jag återgå till mitt boksorterande. Och nej, jag är inte bara konstig, jag har faktiskt en anledning att sitta på golvet och sortera böcker: det visade sig idag att de tre ouppackta kartongerna som stått på mitt rum sedan flytten faktiskt var mina och bara innehöll CDs, böcker och gosedjur. Så jag packar upp det sista, och nej, jag kan inte sätta in böckerna i hyllan utan att sortera dem. Bara nej.


Så ha en bra fredagsnatt, för det har jag! :D Eller?


Kram!

Av Alice Roxendal - 11 oktober 2011 22:05

Jag vet inte ens varför jag envisas med att blogga såhär tids (?). Det enda jag skriver är klagomål om hur mycket läxor och prov jag har och ångesten det ger mig, men om jag hade låtit bli att blogga hade jag haft mer tid för plugg. Hmm, the human is a strange species.

Prov nummer 1 - Idrott - gick inte särskilt bra, men det provet har inte direkt varit min prioritet. Jag har pluggat matte ett tag nu, och så kom jag idag på att jag faktiskt har prov i Samhällskunskap innan Matematik. Panik! Och då, som om hon läst mina tankar, fick jag ett meddelande av Frida på facebook om jag ville plugga samhäll imorgon. JAA! Frida, Frida... (L'

Nu ska jag se om jag kan återgå till min matematik snart. Jag tror faktiskt att jag ska strunta i att ge mig själv åtta timmars sömn, och istället gå och sätta på kaffe och gå och lägga mig klockan ett. Låter som en utmärkt idé! Kaffe är bra, för just nu ser jag ungefär ut såhär:

     Jösses. Well, dagen har faktiskt varit okej, bortsätt från allt skolarbete. Inte för att jag har tid med att få in någonting annat i skallen de senaste dagarna, men men...

Nej, NU ska vi vara glada och positiva! Bright side: imorgon är det onsdag vilket betyder att jag kan räkna en massor matte på lektionen (bright side?) och sedan är det engelska som är ganska chill, och sist Naturkunskap vilket jag verkligen kan behöva. Låter bra. And BESIDES får jag ju träffa mina fina humanistvänner :)

Nej, men seriöst, INGET MER BLOGGANDE denna veckan! Förutom på söndag. Jag ber väldigt mycket om ursäkt, men jag har verkligen inte tid med några distraktioner. Hoppas på bra väder, idag har det varit lite både och, därmed rubriken. Citat av Nadia.

Kram!

Av Alice Roxendal - 10 oktober 2011 18:49

Oh my God! Could we have any more homework? Det känns som om jag långsamt dör inombords av ångest och trötthet - and I don't like it! Jag vet inte vad jag skulle ha gjort utan mina små pauser för facebook och bloggen, what would I do, what would I do? Fast okej, jag har haft lite annat kul idag också, som just nu; jag tittar plötsligt upp och möts av synen att min lillebror gör sin victory-dance som paus från pianospelandet.

Jag: Joel... varför dansar du?

Joel: Jag gjorde Mozart! Till och med den svåraste biten!

                                                                                                                                   Hmm...


Jag har gjort annat roligt också! Idag i skolan ringde brandlarmet PRECIS när Kalkonen/Ulla skulle börja predika om talsystem och potenser! Det var faktiskt värt det att följa med hela Spyken ner till Vårfruskolan, stå i hullerombuller i regnet 20 minuter, och sedan gå tillbaka igen, för att missa en halvtimmes matte! Jippi!

Negativ? Jag? Näee.... O.o


Anyway, jag måste faktiskt bli bättre på att plugga, detta fungerar inte längre. Inte undra på att jag går omkring med sådan ångest, om jag inte pluggar kommer den bara att ökaochökaochöka tills jag exploderar!! I'm not kidding, mina inälvor kommer att spridas ut över hela klassrummet och all ångest och provrädsla kommer att hamna på någon annan stackars människa... But well, on the other hand that may not've been such a bad thing? Dude, I'm in desperate need for sugar or some kind of candy at least.

   Efter skolan idag hängde jag med min lilla bror :) Eller hängde och hängde; först bråkade vi om vilken säsong av Vänner vi skulle se, vilket slutade med att han fick välja OM han lagade nudlar åt mig. Så det gjorde han, vi såg 1 avsnitt som han ville se, sedan skulle han plugga så då fick jag bestämma. Hehe, win-win situation or what? :D Sen gömde jag hans pepsi och såg med glädje på hur han sprang omkring som en galning och letade efter den på alla möjliga ställen. Och ja, det är sådana saker som jag gör istället för att plugga :)

Nej, jag tycker faktiskt väldigt mycket om min bror. Han är söt och snäll och bara irriterande ibland. Det bästa med honom är att han är superhjälpsam och alltid frågar mig om jag vill ha någonting att äta och att han kan hämta det åt mig osv. Och det var lite kul när han sa att han brukade läsa min blogg. Så Joel, om du läser detta - du borde veta att imorgon ska jag gömma din pepsi igen på ett bättre ställe. In your FACE bitch! :D

Mental-five

   Italien 2011


Ursäkta för detta flummiga inlägg. Sånt händer när man pluggar för mycket.


Kram!

Presentation


Mitt namn är Alice och det här är min blogg. Här kommer jag att berätta om mitt liv genom text och mycket bilder. Jag hoppas att göra det här kommer att ge mig någonting insiktsfullt i framtiden, vi får väl helt enkelt vänta och se :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards