lightcloud

Direktlänk till inlägg 16 januari 2012

Down memory lane

Av Alice Roxendal - 16 januari 2012 20:32

Är det inte fascinerande hur starkt våra minnen påverkar oss människor? Jag har alltid sagt till mig själv att det är valen vi gör i livet som avgör vilka vi är - någonting jag inte hade tänkt på alls om det inte hade varit för Albus Dumbledore ("It is our choises, Harry, that show what we truly are, far more than our abilities." - Bok 2, sista kapitlet), men om jag verkligen tänker efter är det inte våra minnen som avgör det? Är det inte därför det finns en massa talesätt som säger "man lär sig av sina misstag" och liknande? Fast å andra sidan är minnen också bara en imperfektiv händelse av någonting före nutid, a.k.a en händelse byggd på val vi har gjort. Jag minns att när jag var liten låg i sängen med skyldig blick för att sova. Så kom mamma upp och frågade vad jag hade gjort. Jag sa att jag inte hade borstat tänderna. Mamma tänkte inte mycket på det utan sa åt mig att gå och göra det nu då. Jag vet inte varför jag minns det, men poängen är att någonstans där gjorde jag ett medvetet val att gå och lägga mig utan att borsta tänderna, vilket ledde till att jag fick dåligt samvete eftersom att jag visste att det var fel. Samma sak hände den gången jag skulle städa mitt rum och istället gömde alla prylar under sängen; innan jag visste ordet av det sprang jag till mamma och berättade vad jag hade gjort. Ah, minnen ...


Jag har kört ihop ett litet collage :D Det är till mestadels bilder på mig (okej, bara bilder på mig) som jag slängde ihop nu i 2012. Jag tänker inte känna mig dålig för att jag lägger upp en massa bilder på mig själv, det är trots att min blogg. Om ni inte vill läsa om mig och se bilder på mig, vad gör ni då här skulle jag vilja veta? Nej, taskigt. Jag älskar att skriva om alla andra också, men det blir ju mest om människor som har någon slags del i mitt liv, obviously, eftersom att det inte finns mycket annat för mig att skriva om. I sådana fall får ni läsa min andra blogg med alla mina skönlitterära texter. Oj, vad mycket text det blev! Bilderna skulle ni ju se. What's wrong with me?


 




Kram!  

 
 
Ingen bild

sasha

17 januari 2012 14:07

hihi, vad söt du är! Du har ändå förändrats en del :O ;) ÄLSKAR BILDEN DÄR HAR SVART HÅR OCH RÖTT LÄPPSTIFT!!! :D

Alice Roxendal

25 januari 2012 20:06

Hahaha, min emoperiod ;D Jag har verkligen förändrats genom tiderna!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alice Roxendal - 7 oktober 2013 21:54

Jag älskar verkligen att köra. Sedan jag fick mitt körkort för tre veckor sedan är det det enda jag vill göra. Bara köra. Tills mina fötter är helt möra. Nej, inte ens då ska jag sluta köra. Föralltid skall människor mig susa förbi höra. Och jag ska ...

Av Alice Roxendal - 2 oktober 2013 13:19

Hade mitt första höst-moment igår. Körde i stan, så kom värsta vinden och kastade värsta lövhögen på bilrutan. Fick använda mina vindrutetorkare. Fett höstigt. Och ja - jag har körkort!! :D U know it, I'm a bloody grown-up now!  - Det våras för hös...

Av Alice Roxendal - 18 juni 2013 16:31

Skola, Stockholm, studenter, sommar ... Hey, it's been a while :D - well, information in-taking device activate! Time to read my blog again, blog style! Vad kan jag säga? Jo, just skola, Stockholm, studenter, sommar - a.k.a - mycket att göra. Sko...

Av Alice Roxendal - 4 maj 2013 01:43



Våren nalkas. Tjollahopp. Sånt är livet. Wihoo. Detta inlägg kommer inte att bli lika långt och flummigt som det förra, utan endast en uppdatering om vad jag har haft för mig på sistone. Skolan kommer inte att nämnas. Pallar inte skolan. D...

Av Alice Roxendal - 26 april 2013 12:06

Don't let time become the boss of you.  Hells no. Fast jo. Tid. Skola, schema, ansvar. Bussar. Time's totally the boss of me.    People assume that time is a strict progression of cause to effect, but actually, from a non-linear, non-subjective...

Presentation


Mitt namn är Alice och det här är min blogg. Här kommer jag att berätta om mitt liv genom text och mycket bilder. Jag hoppas att göra det här kommer att ge mig någonting insiktsfullt i framtiden, vi får väl helt enkelt vänta och se :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards