lightcloud

Direktlänk till inlägg 14 januari 2012

I survived!

Av Alice Roxendal - 14 januari 2012 19:22

Jag tycker om att vara en lugn och allmänt chill person :) Jag är inte en sån person som får energiöverflöd om jag sitter still i ett par timmar. Jag är inte heller sådan som hela tiden kräver sällskap av andra, som vissa i min familj. Jag tycker om att vara ensam, så länge jag väljer ensamheten själv :)


Idag är det lördag. Jag överlevde fredagen den trettonde, yes I did! Ärligt talat förstår jag mig dock inte riktigt på den teorin, verkar lite konstigt faktiskt. Varför skulle en dag vara mer oturlig än någon annan? För mig var gårdagen som alla andra dagar, ingenting speciellt oturligt hände. Förutom att jag gick till skolan en och en halv timme tidigare n jag hade behövt. Det var lite störigt.

På kvällen köpte jag och Joel chips och pizza och cola, och gick och hyrde Troja och Min granne Totoro. Liten recension: Troja var väldigt kul att se eftersom att jag precis nu tidigare i veckan läste ut boken Starcrossed, som handlar om tonårsversioner av Paris och Helen i nutid som demigudar/slash/high school elever. Väldigt bra bok, det var intressant att se hur Paris och Helens kärlek påverkade folket omkring dem. Tänk att kärlek verkligen kan sluta i krig. Inte särskilt bra, de bör kanske fundera på att typ move on? Jag har hört att det ibland funkar. Annars var filmen väldigt bra, brad Pitt var snygg som vanligt och Orlando Bloom var också vacker trots hans pojkliknande utseende :)

Min granne Totoro var underbar! De första tio minuterna av filmen satt jag mest med ett what the fuck-uttryck i ansiktet men senare var jag helt uppslukad och bara satt och log som en retard hela filmen. Till och med Joel kunde inte hålla smilet borta. Underbar film, den regissören är superbra! Någon gång får någon (Elin?) ha ett Hayao Miyzaki-maraton med mig. Då ska vi se Spirited Away också!


Det var min fredag. Men idag är det lördag och då har jag inte sett på film alls. Jag läste lite Harry Potter på morgonen (ja - jag ska läsa alla böckerna igen, snart klar med bok två) och sedan gick jag ut och träffade Sasha. Vi gick och klippe våra hår och nu har hon cool lugg och jag superkort hår. Det var kul, och snart kommer jag nog att läga upp en bild på mitt. När jag har någon.


Snart kommer det en bild på mig och Joel, men först en liten påminnelse! Lite då och då lägger jag ner tid på min livspassion - att skriva. Jag har en blogg där jag lägger upp lite egenförfattad skönlitteratur ibland. Läs om ni har lust -----> lightcloud.devote.se


Jag och lillbrorsan :D

 


Kram!


Just det! Förresten, jag kom över ett väldigt dåligt skämt idag. Om Du också tycker om dåliga skämt se den här videon och fundera sedan över frasen PURRANORMAL CATIVITY.

http://www.youtube.com/watch?v=TQBMPDbqlvc&feature=related

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alice Roxendal - 7 oktober 2013 21:54

Jag älskar verkligen att köra. Sedan jag fick mitt körkort för tre veckor sedan är det det enda jag vill göra. Bara köra. Tills mina fötter är helt möra. Nej, inte ens då ska jag sluta köra. Föralltid skall människor mig susa förbi höra. Och jag ska ...

Av Alice Roxendal - 2 oktober 2013 13:19

Hade mitt första höst-moment igår. Körde i stan, så kom värsta vinden och kastade värsta lövhögen på bilrutan. Fick använda mina vindrutetorkare. Fett höstigt. Och ja - jag har körkort!! :D U know it, I'm a bloody grown-up now!  - Det våras för hös...

Av Alice Roxendal - 18 juni 2013 16:31

Skola, Stockholm, studenter, sommar ... Hey, it's been a while :D - well, information in-taking device activate! Time to read my blog again, blog style! Vad kan jag säga? Jo, just skola, Stockholm, studenter, sommar - a.k.a - mycket att göra. Sko...

Av Alice Roxendal - 4 maj 2013 01:43



Våren nalkas. Tjollahopp. Sånt är livet. Wihoo. Detta inlägg kommer inte att bli lika långt och flummigt som det förra, utan endast en uppdatering om vad jag har haft för mig på sistone. Skolan kommer inte att nämnas. Pallar inte skolan. D...

Av Alice Roxendal - 26 april 2013 12:06

Don't let time become the boss of you.  Hells no. Fast jo. Tid. Skola, schema, ansvar. Bussar. Time's totally the boss of me.    People assume that time is a strict progression of cause to effect, but actually, from a non-linear, non-subjective...

Presentation


Mitt namn är Alice och det här är min blogg. Här kommer jag att berätta om mitt liv genom text och mycket bilder. Jag hoppas att göra det här kommer att ge mig någonting insiktsfullt i framtiden, vi får väl helt enkelt vänta och se :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards