lightcloud

Alla inlägg den 18 november 2011

Av Alice Roxendal - 18 november 2011 17:50

Livet leker! Det finns en lycka så stor omkring mig. Den omsluter mig på alla sidor omfamnar mig. Och det är allt tack vare Spyken. När människor säger saker som, "spykenandan" och "på Spyken får man vara vem man vill" är det sant! Spyken är min fristad, en plats dit jag går med ett leende på läpparna. Det är en fantastisk känsla! Jag är inte van vid att känna så för min skola, men Spyken är som en helt fresh start. Ny skola, nya vänner. Jag vill bara krama alla! Omfamna mina vänner, ge livet en stor blöt kyss! Ungefär så känns det.

Jag älskar Nadia. Jag älskar Sasha. Jag älskar Frida. Jag älskar Elin. Jag älskar Ellinor. Jag älskar Katla. Jag älskar Gustavs miner och Julias garv. Jag älskar Valters långa tal om indianer. Jag älskar Pedra! Jag älskar Olgas fina leende. Jag älskar att vara humanist. Jag älskar Behrens blonda kalufs. Jag älskar Spyken!


Så du, kära nittiosexa som nu ska söka till gymnasiet - tveka inte! Börja på Spyken! Där lovar jag att du kommer att finna en helt ny sida hos dig själv, en sida du inte visste att du hade. Ett liv du inte visste existerade kommer du plötsligt upptäcka att du lever mitt ibland. Och du kommer att älska varenda minut av det!


Vi ses på Öppet Hus den 23 november!

- Där kommer jag att visa upp ett bildspel på Hu1 i humanistavdelningen. Kom och kolla!


Mvh

Alice Roxendal, stolt och lycklig Humanistspykist!


Bilder från fredagens Gymnasiemässa

           

Kram!  

Presentation


Mitt namn är Alice och det här är min blogg. Här kommer jag att berätta om mitt liv genom text och mycket bilder. Jag hoppas att göra det här kommer att ge mig någonting insiktsfullt i framtiden, vi får väl helt enkelt vänta och se :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards