lightcloud

Alla inlägg den 7 november 2011

Av Alice Roxendal - 7 november 2011 20:20

Här är jag. Jag finns. Jag existerar. Jag är här. Eller som Rafiki skulle ha sagt - kungen har återvänt! Fast inte riktigt så, antar jag. Jag är varken en kung eller ett lejon. Jag är jag och det är bra. Eller hur?


Idag var det skola igen efter lång vecka full med höstlov. Vad har du gjort under denna lediga tid? Personligen har jag spenderat tiden med att titta på mycket TV med min lillebror. Onsdagsnatten började jag läsa böcker igen vilket ledde till att jag vände på dygnet. Detta var inget problem under min lediga tid, men dock en nackdel när jag skulle upp klockan nio imorse efter bara 90 minuters sömn. Jag är inte ens trött nu, men jag hade förmodligen ändå somnat om jag hade legat mig ner. Men imorgon är det D-dag, så allt är okej :)


Jag har nyss varit på skrivarkurs. Det var väldigt trevligt, för vad är bättre än att sitta ner med en grupp tjejer som har exakt samma intresse som du? Och det skadade inte med gratis fika heller. Som ni kanske har förstått så älskar jag verkligen att skriva, framförallt skönlitterära texter. Därför har jag nu skapat en blogg för de texterna, både skönlitterära och vanliga skolarbeten, t.ex nyhetsartiklar etc. Jag hoppas att ni läser dem också, det hade gjort mig väldigt glad. Jag har inte skrivit mycket på den än, men kolla gärna!


http://lightcloud.devote.se/



Jag hade inte varit ett bra lejon, jag är inte tillräckligt uppmärksam. Jag hade inte klarat av att vara kung heller, all makt hade bara fått mig att må dåligt. Nej, hade jag varit ett djur hade jag varit något stillsamt och lugnt och fruktansvärt trött. Typ en väldigt stor och lat hund, men ändå folkvänlig. Yep, that's me! En stor, lat, björnliknande hund.


Kram!

Presentation


Mitt namn är Alice och det här är min blogg. Här kommer jag att berätta om mitt liv genom text och mycket bilder. Jag hoppas att göra det här kommer att ge mig någonting insiktsfullt i framtiden, vi får väl helt enkelt vänta och se :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards