lightcloud

Direktlänk till inlägg 12 augusti 2012

Happy thoughts

Av Alice Roxendal - 12 augusti 2012 17:20

Ibland har jag bara sådana typiskt dåliga morgonar. Det börjar när jag vaknar och lägger märke till min stinkande andedräkt. Sedan minns jag min galna dröm och skakar mentalt på huvudet, eftersom att jag vet att jag kommer att glömma den inom ett par timmar. Efter det undrar jag vad som gjorde att jag vaknade, och då börjar mina sinnen arbeta på riktigt, och jag känner den hårda bäddsoffan under kroppen, samt smärtan i armen som jag hade sovit på i brist av en kudde under huvudet. Efter det känner jag att jag är jättevarm och vänder obekvämt på mig. Det är först då jag öppnar ögonen, och möts av min pojkväns varma kärleksfulla blick. I det ögonblicket gör det ingenting att det är så varmt, att madrassen är så hård och att min arm gör ont - för det är hans värme, han bredvid mig i bäddsoffan, och jag vet att om jag hade bett om det skulle han tveklöst gett mig en kyss på armen för att lindra smärtan. And right there in that moment, the bad morning turns into a great one. Well, that is until my hunger gets the best of me.

 


På tal om långa inledningar, bussresan till Skanör från Malmö igår tog en evighet och lite till. Som tur var hade jag en bra bok tillhands och en bra Anton tillfots, så på sätt och vis tog resan inte så särskilt lång tid. Som ny besökare i Skanör blev jag glatt överraskad av hur det var en exakt blandning av Genarp och det perfekta sommarstället. Träd överallt mellan villorna och grusvägar fulla av kottar och småsten som gör ont när man går barfota på dem men man envisas med att bita ihop i alla fall. Byn innehöll också ett perfekt antal ICA butiker. I mean honestly, who needs more than one, really?


Resten av gårdagens kväll spenderades på stranden. Herr Oskar Bank, Anna, Viktor och fröken Tobias Nerbring skuttade omkring och fick igång de pyttesmå foliegrillarna medan jag, fröken Johanna Nörell samt Mr Holmqvist gav glatt moralist stöd. Det blev lite bad, lite mat, lite chips och a perfect amount of alcohol to have a good time, but not throw up in the sea. That kind of sums it up :)




Så den här dagen var inte så dålig, men många andra dagar är och har varit. Jag antar att man behöver en slags taktik för att hantera det. Ett par tips är att man går omkring och surar på allt och alla och ger folk skulden för saker som absolut inte är deras fel (som någon jag känner). Man kan också gå omkring och bara vara tystlåten (som jag), medan man försöker att hantera de galna hormonerna i kroppen som jämt dyker upp (som jag när jag har PMS). Vad jag försöker att jobba på är att när jag mår dåligt försöka tänka på någonting som gör mig glad, typ min pojkväns leende när han skrattar, eller minnet av känslan att klappa och krama om min hund som dog för fyra år sedan. Beroende på vad som gör mig ledsen är vissa tankar/minnen mer effektiva än andra i olika tillfällen. Om jag är ledsen på grund av min bror eller syster mår jag liksom inte direkt bättre av att tänka på honom/henne.

 

Idag var det nog min vän Em som irrade runt i min skalle mest. Minnet dök upp av någonting vi delar tillsammans; en dubbelsäng med rödvita duntäcken efter tre långa dagar på festival tillsammans. Vi kurade in oss där - jag åt höger, hon åt vänster - och drog upp täckena till hakan. Vi såg på varandra och plötsligt brast vi ut i skratt. Vi bara låg där, såg på varandra och skrattade. Om det var åt the magnitude av den sängen, eller bara åt livet itself vet jag inte. Allt jag vet är att jag skrattade och det var awesome!

 

 

Och just det! Innan Skanör var jag faktiskt på en sådär lagom awkward men ändå trevlig fik-middag med Antons släktingar. Så där har ni en förklaring till tårtbilderna. Bilen såg jag bara i stan och tyckte var fin.

 

             

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alice Roxendal - 7 oktober 2013 21:54

Jag älskar verkligen att köra. Sedan jag fick mitt körkort för tre veckor sedan är det det enda jag vill göra. Bara köra. Tills mina fötter är helt möra. Nej, inte ens då ska jag sluta köra. Föralltid skall människor mig susa förbi höra. Och jag ska ...

Av Alice Roxendal - 2 oktober 2013 13:19

Hade mitt första höst-moment igår. Körde i stan, så kom värsta vinden och kastade värsta lövhögen på bilrutan. Fick använda mina vindrutetorkare. Fett höstigt. Och ja - jag har körkort!! :D U know it, I'm a bloody grown-up now!  - Det våras för hös...

Av Alice Roxendal - 18 juni 2013 16:31

Skola, Stockholm, studenter, sommar ... Hey, it's been a while :D - well, information in-taking device activate! Time to read my blog again, blog style! Vad kan jag säga? Jo, just skola, Stockholm, studenter, sommar - a.k.a - mycket att göra. Sko...

Av Alice Roxendal - 4 maj 2013 01:43



Våren nalkas. Tjollahopp. Sånt är livet. Wihoo. Detta inlägg kommer inte att bli lika långt och flummigt som det förra, utan endast en uppdatering om vad jag har haft för mig på sistone. Skolan kommer inte att nämnas. Pallar inte skolan. D...

Av Alice Roxendal - 26 april 2013 12:06

Don't let time become the boss of you.  Hells no. Fast jo. Tid. Skola, schema, ansvar. Bussar. Time's totally the boss of me.    People assume that time is a strict progression of cause to effect, but actually, from a non-linear, non-subjective...

Presentation


Mitt namn är Alice och det här är min blogg. Här kommer jag att berätta om mitt liv genom text och mycket bilder. Jag hoppas att göra det här kommer att ge mig någonting insiktsfullt i framtiden, vi får väl helt enkelt vänta och se :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards