lightcloud

Alla inlägg den 28 augusti 2012

Av Alice Roxendal - 28 augusti 2012 15:48

Och så plötsligt är du tillbaka. Du sätter fötterna i den där välbekanta byggnaden och går med skolväskan på ena axeln. Den är inte tung nu i början av sommaren, eftersom att skolan inte riktigt har satt igång än, men ändå går du och släpar fötterna efter dig och hänger med kroppen som om väskan hade vägt ett ton. Du drar den högre upp på axeln och går i korridorerna med dina vänner, pratandes och skrattandes, från lektion till lektion. It's like you never left, allting är exakt som förut. Men inte för dig. För dig är allting annorlunda. Men distraktioner är bra, vad än din mamma säger. Så länge du är distraherad, av skolan, vänner eller vad som helst, behöver du inte tänka på det som gnager i hjärnan. Nej, det kan vänta tills du kommer hem. De fem minuterna mellan skolan - med vänner och lektioner - till hemmet, med dator och familj, är egentligen den enda tiden du faktiskt kan låta dig tänka på din pojkvän och hur mycket du saknar honom. Det är i alla fall det du säger till dig själv, inbillar dig själv. Fast det stämmer inte. Du tänker på honom konstant.

 


Nej, det har faktist varit rätt trevligt att börja skolan. Men är det verkligen så lätt att gå tillbaka till samma gamla liv, när du själv inte alls är densamma? Är det verkligen möjligt? Kanske inte, men i så fall få man väl ta och göra någonting nytt, någonting bättre av det :) Jag är tidernas bästa optimist! You know it, I know it.


Sommaren ligger fortfarande och gnager på mig. Alla otroliga minnen. De roliga stundera, skratten och allt det vackra. But time to get real. Svenska, engelska, spanska. Litteratur. Språk, kultur. Läsa, skriva. Konst, historia. Retorik. In med det i skallen bara! Time to get serious. Summer's over. Punkt.


Jag har just kommit på att jag är en ung kvinna. 17 and all. Och en superläskig hormonal time bomb! You gotta love being a teenager :)


‘Cause I have done it before

And I can do it some more

I’ve got my eye on the score

I’m gonna cut through the floor
It’s too late, it’s too soon

Or is it tick, tick, tick, tick, tick

Tick, tick, boom?

Bloggandet var tyvärr ett tag sedan nu. Min avsikt var att skriva mycket nu när skolan börjar, men helt plötsligt kom Malmöföstivalen och förstörde den planen. Lite saker har dock hänt. Jag har sett The Hives på Stortorget i Malmö vilket var awesome, och jag har träffat en massa gamla och nya vänner. Jag var också på en liten kräftskiva borta vid Oxie, vilket var supertrevligt. Jag har också kuttat av håret för att överdriva. Lockarna är väck i alla fall, and it was about damn time. Och så var det ju helg, då jag faktiskt var på en riktig överraskningsfest för min vän Frida som ska lämna Sverige ett år för att gå i skolan i Tyskland. She will be missed.


Det där var allt i korta drag. Nu ska jag sova innan jag påbörjar dagens (veckans) Genarpsbesök.


   

  


Presentation


Mitt namn är Alice och det här är min blogg. Här kommer jag att berätta om mitt liv genom text och mycket bilder. Jag hoppas att göra det här kommer att ge mig någonting insiktsfullt i framtiden, vi får väl helt enkelt vänta och se :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards