lightcloud

Alla inlägg den 18 december 2012

Av Alice Roxendal - 18 december 2012 10:00

 

1 advent. Första snön! Snö, kyla - vackra svala flingor som faller ner i glittret på marken. Julmarknad - körer i snön i Lundagård. Kramar och kyssar - julmys med vänner och familj. Pojkvänkyssar bakom Domkyrkan


2 advent. Julafton! På grund av olika omständigheter som gjorde att familjen inte kunde samlas på julafton firas jul istället denna dag! Lussebullar, pepparkakor. Julmust och glögg. Sill och potatis och julkalkon - och förstås Sandras falafelbullar och veganska senapssill. Because that's how We Rock Christmas - Roxendal Style!
Fredagen i Genarp med Louise och Zigge - lördagen julförberedelser.


3 advent. Kräm, apelsinklyftor och Lejonkungen. Saknar pojkvän. Återhämtning från gårdagen spenderar med Oskar, Lukas, Jacob och Lillebror. Lejonkungen <3


 


Måndag - och det regnar. Snön töar bort. Winter did come - and now it's gone. Almost. Well, we still have Secon Christmas :) Men nu är det bara måndag, tisdag - och ingenting händer. Sista skolveckan, så det sista ska lämnas in. Kittlande lukt av pepparkakor, saffran överallt. Ändå går december väldigt fort, 1 advent var så nyligen, och redan är det bara ett par dagar kvar till julafton. Om vi inte alla dör den 21:e det vill säga. Jag hade å andra sidan kanske inte haft någonting emot att dö nu, detta året har varit väldigt bra! Jag hann åtminstone se The Hobbit innan döden, vilket var värt varenda öre (som jag dock inte betalde...) :) Ja, det var en av många saker som hände förra veckan ... Lussevaka med Genarpsvänner, The Hobbit på premiären (unbelievably awesome!), fika med humanister i fredags, ölchill med Oskar, Lukas och Jacob i lördags ... Så allt som allt, får jag väl ändå säga att det hittills är en riktigt god Jul :D Och nej, jag tänker inte dö den 21 december. I will see the end of this year, make sure of that!

 

Här är The Hobbit Main Theme. Tror jag :P Väldigt Sagan Om Ringen-aktig = myspysig

 



 

 




Presentation


Mitt namn är Alice och det här är min blogg. Här kommer jag att berätta om mitt liv genom text och mycket bilder. Jag hoppas att göra det här kommer att ge mig någonting insiktsfullt i framtiden, vi får väl helt enkelt vänta och se :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards