lightcloud

Direktlänk till inlägg 7 november 2012

Hulk - smash!

Av Alice Roxendal - 7 november 2012 09:35

Jag har aldrig varit särskilt involverad i politik. Varken haft intresse eller någon slags inre facination över det större mer väldiga - faktumet att politik är makt. Men jag är inte dum i huvudet, jag hör folk prata och ser saker på TV, Internet, tidningen. För att inte tala om skolan där vi får informationen helt gratis genom att bara hålla öronen öppna. Jag ser Obama, jag ser Romney, men hur jämt det än är har jag haft faith in the people. Min poäng är dock inte mer än den att jag vill säga att jag är glad att Obama vann valet. Good for him and the democrats, good for the people of the United States, and well, good for the world, I guess.

 

Now, back to me :) Hej. Jag kan förnvarna om att jag nu kommer att vara lite djup och metaforisk. You have been warned.

Det känns som att livet bara flyter på nu för tiden, en liten trasig träbit som guppar över havet tillsammans med vågorna på väg ut i världen att se sig omkring. Jag antar att man växer upp, det är ju det man gör. Hur onödigt det än känns med skola och vardagar så handlar allt om att växa upp, allt om tid. Så på vägen på det där stora havet har det kommit både vindar och stormar som vänder och vrider på hjärnan, och lämnar mig i ett virrvarr av dimmiga tankar om framtiden. Högskola, jobb, pengar, resa. Well, that kind of stuff. Finns så otroligt mycket saker man vill göra ... Fast nej! Nu ska jag leva i nuet. That's my new plan. Live in the moment, carpe diem!


  Förra veckan var det höstlov vilket var mysigt. Jag bestämde mig för att ha ett projekt som gick ut på att se alla superhjältefilmer från The Avengers, så de första dagarna av lovet blev det mycket Bruce Banner, Tony Stark, Steve ... America osv. Det var väldigt trevligt, I like superheroes :) Och under finaltittanded fick jag besök av Em och Svante och Johan och Tiis och Matilda = myspys! :D


  Höstlovet avslutades med ett underbart Halmstadbesök. Em hängde med och bodde hos Oliver medan jag kollade in min pojkväns bachelor pad ^^ Vi hängde allihopa varje dag och spelade FIFA med mera, men trots allt det roliga känns det som att jag spenderade största delen av tiden där på pakethållaren av Antons otroligt gröna - och smärtsamma - cykel.


 






 

  

Ja, det var det. Innan man vet ordet av det är man tillbaka i samma gamla skola som innan. Samma virrvarr av skrattande spykister och samma gamla rökmoln vid den stora entrén. Men nu är det som det är, och man kan vara glad ändå. Men jag måste ändå säga att det är väldigt svårt att leva i nuet när det är så underbart att tänka på allt som varit och samtidigt så spännande att tänka på det som komma skall.


 

Happy late Halloween! by the way :)




Åh, förresten - ni måste se The Avengers och alla andra Marvel-filmer. I love them :D Here's one of my favorite clip from the movie.



 





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alice Roxendal - 7 oktober 2013 21:54

Jag älskar verkligen att köra. Sedan jag fick mitt körkort för tre veckor sedan är det det enda jag vill göra. Bara köra. Tills mina fötter är helt möra. Nej, inte ens då ska jag sluta köra. Föralltid skall människor mig susa förbi höra. Och jag ska ...

Av Alice Roxendal - 2 oktober 2013 13:19

Hade mitt första höst-moment igår. Körde i stan, så kom värsta vinden och kastade värsta lövhögen på bilrutan. Fick använda mina vindrutetorkare. Fett höstigt. Och ja - jag har körkort!! :D U know it, I'm a bloody grown-up now!  - Det våras för hös...

Av Alice Roxendal - 18 juni 2013 16:31

Skola, Stockholm, studenter, sommar ... Hey, it's been a while :D - well, information in-taking device activate! Time to read my blog again, blog style! Vad kan jag säga? Jo, just skola, Stockholm, studenter, sommar - a.k.a - mycket att göra. Sko...

Av Alice Roxendal - 4 maj 2013 01:43



Våren nalkas. Tjollahopp. Sånt är livet. Wihoo. Detta inlägg kommer inte att bli lika långt och flummigt som det förra, utan endast en uppdatering om vad jag har haft för mig på sistone. Skolan kommer inte att nämnas. Pallar inte skolan. D...

Av Alice Roxendal - 26 april 2013 12:06

Don't let time become the boss of you.  Hells no. Fast jo. Tid. Skola, schema, ansvar. Bussar. Time's totally the boss of me.    People assume that time is a strict progression of cause to effect, but actually, from a non-linear, non-subjective...

Presentation


Mitt namn är Alice och det här är min blogg. Här kommer jag att berätta om mitt liv genom text och mycket bilder. Jag hoppas att göra det här kommer att ge mig någonting insiktsfullt i framtiden, vi får väl helt enkelt vänta och se :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards