lightcloud

Direktlänk till inlägg 9 december 2011

Sad face or Happy face?

Av Alice Roxendal - 9 december 2011 02:47

Är inte jag en besynnerlig människa?


Nej, det är jag inte. Snarare idiotisk. Eller är det fel ord? Hm ...


idiotisk | fånig, befängd, mycket dum, urfånig, vansinnig, vanvettig, stollig, fjollig, tokig, 

tosig, enfaldig, stupid, korkad, prillig, knäpp, sinnesslö, fläng, dåraktig.


Sinnesslö! That's the one. Jag är sjukt sinnesslö. Wow, vilket bra ord! Jag bara älskar det svenska språket ibland.


Förklaring!

Jo, klockan är snart tre på natten. Ah, fredags morgonar! Nej. Jag har suttit med min rapport sedan klockan ett i skolan, med kanske ett uppehåll på två timmar sammanlagt. Jag är korkad. Till och med prillig och fläng för att inte tala om stollig! Jag börjar på min rapport på allvar samma dag den ska lämnas in, och så kommer jag på nu att detta är ju my kind of assignment! Skriva är min livspassion. Och NU får jag panik för att jag inte kommer att få ett tillräckligt bra betyg. Var är logiken i det? Seriöst, berätta - jag vill veta.


Nej, nu blev detta ett sådant ohmygod!tycksyndommig-inlägg.  Det var inte meningen. Förlåt.


Okej. Let's be happy now!


Det såg ut som att jag skulle åka till Teneriffa nästa vecka med pappa och Joel. Jag blev jätteglad, hurra! hurra!, men sen kom jag hem och då sa pappa att han inte vill åka iväg över jul. Hmf ... Han skulle typ sova på saken eller något, så vi får se. Egentligen vill ju jag inte heller åka iväg över jul med knappt halva familjen, men hallå! Tenneriffa! Det är typ sol där och typ varmt och typ strand. Jag bor i Lund - ergo - INGEN STRAND!


Oh, right. I was supposed to be happy. Oops.


Jag får väl dra till Bjärred, antar jag. Elin kan ta mig till den där berömda bryggan jag har hört så mycket om så kan vi sitta där och lyssna på Sandcastles in the sand by Robin Sparkles. Jaja, jag kommer inte att vara helt lonely i alla fall. Elin är alltid trevligt sällskap :)


HAPPY FACE!


 


Idag var det prov i spanska. Det var typ ... kul. Fast nej. Men på mattelektionen satt jag och Elin och spammade Gustavs spotifylista med en massa superbra musik, bland annat Älskade Ängel och (Du är så) Yeah! Yeah! Wow! Wow!

- Va? Vi har VISST bra musiksmak. Shut up!


Nu ska jag gå och skriva en slutsats på min rapport. Sedan blir det upp klockan halv sju (om ca 3 timmar) så att jag hinner fixa den där engelskan. Jippii!


En bild på lilla fina Elin får det bli idag =D

Kram och fucking godnatt!  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alice Roxendal - 7 oktober 2013 21:54

Jag älskar verkligen att köra. Sedan jag fick mitt körkort för tre veckor sedan är det det enda jag vill göra. Bara köra. Tills mina fötter är helt möra. Nej, inte ens då ska jag sluta köra. Föralltid skall människor mig susa förbi höra. Och jag ska ...

Av Alice Roxendal - 2 oktober 2013 13:19

Hade mitt första höst-moment igår. Körde i stan, så kom värsta vinden och kastade värsta lövhögen på bilrutan. Fick använda mina vindrutetorkare. Fett höstigt. Och ja - jag har körkort!! :D U know it, I'm a bloody grown-up now!  - Det våras för hös...

Av Alice Roxendal - 18 juni 2013 16:31

Skola, Stockholm, studenter, sommar ... Hey, it's been a while :D - well, information in-taking device activate! Time to read my blog again, blog style! Vad kan jag säga? Jo, just skola, Stockholm, studenter, sommar - a.k.a - mycket att göra. Sko...

Av Alice Roxendal - 4 maj 2013 01:43



Våren nalkas. Tjollahopp. Sånt är livet. Wihoo. Detta inlägg kommer inte att bli lika långt och flummigt som det förra, utan endast en uppdatering om vad jag har haft för mig på sistone. Skolan kommer inte att nämnas. Pallar inte skolan. D...

Av Alice Roxendal - 26 april 2013 12:06

Don't let time become the boss of you.  Hells no. Fast jo. Tid. Skola, schema, ansvar. Bussar. Time's totally the boss of me.    People assume that time is a strict progression of cause to effect, but actually, from a non-linear, non-subjective...

Presentation


Mitt namn är Alice och det här är min blogg. Här kommer jag att berätta om mitt liv genom text och mycket bilder. Jag hoppas att göra det här kommer att ge mig någonting insiktsfullt i framtiden, vi får väl helt enkelt vänta och se :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards