lightcloud

Alla inlägg den 7 oktober 2013

Av Alice Roxendal - 7 oktober 2013 21:54

Jag älskar verkligen att köra. Sedan jag fick mitt körkort för tre veckor sedan är det det enda jag vill göra. Bara köra. Tills mina fötter är helt möra. Nej, inte ens då ska jag sluta köra. Föralltid skall människor mig susa förbi höra. Och jag ska bara köra.


Well, det där var inte meningen att bli så enformigt, men efter att de tre första meningarna råkade rimma kunde jag helt enkelt inte låta bli. Anyways, jag bara körde tillbaka till Lund från Kävlinge ikväll, det var mörkt, jag lyssnade på radio ("True Love" med Pink spelade) och bara körde på 180:an helt själv. Så fick jag ett sån där moment-känsla som i Perks of being a wallflower - love that movie btw! - när Sam/Hermione/Emma Watson ställde sig på sätet med överkroppen genom takluckan och bara flög! Egentigen skulle jag ju lyssnat på David Bowies legendariska låt "Heroes" som i filmen, but well, the feeling was the point. Driving is like nothing else.

 

I skolan idag var det höstigt och oktobrigt. Skolfotografering och sånt. Inte mycket hände. Jag skrev på min analys om hur realismen kan appliceras på boken "Thérèse Raquin" av Émile Zola. Väldigt många sätt tydligen. Väldigt ångestfylld bok, en sådan man liksom mår dåligt av att läsa. Jag tar bara några kapitel i taget dock, så jag klarar mig ^^


Åh, soundtracket till perks of being a wallflower! Så otroligt mycket kärlek. Sitter just nu och lyssnar på "Come on Eileen" på repeat. En helt fantastisk låt. Blir helt varm inombords. Åh, refrängen

 

Annars är det rätt så bra! Trevligt att bara sitta så här en måndag kväll i sitt 180-täcke och bara lyssna på musik och skriva lite i bloggen efter at ha spenderat ett par timmar hemma hos Oskar och bl.a sett klart på första säsongen av New Girl. Själv håller jag på med projekt SuperWhoLock - som någon på nätet kallade det - där man ska kolla på alla de här nördiga serierna och nörda ner sig i dem :) Doctor Who - check! Sherlock - check! Supernatural - halvcheck (tre säsonger kvar). Sedan är det bara Merlin som ska ses :) Allt för att hålla mig distraherad under väntan av Doctor Who 50th Anniversary som kommer nu nästa månad, i samband med säsong 3 av Sherlock. Yes, I'm that nerdy. But I'm cute, so it's okay.

 

Kräm!

 

åååååh, förresten! Lite bloggreklam så här innan jag går och lägger mig!

Em - min fina fina vän som skriver och fotar så fint (och lägger upp en massa bilder på mig hela tiden som inte hamnar här eller på facebook om någon känner för att se lite mer av mig ;)

Lisa - kär humanistvän som skriver och berättar om hennes nya liv som utbytesstudent i USA

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Mitt namn är Alice och det här är min blogg. Här kommer jag att berätta om mitt liv genom text och mycket bilder. Jag hoppas att göra det här kommer att ge mig någonting insiktsfullt i framtiden, vi får väl helt enkelt vänta och se :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013
>>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards